کریستف بالایی فوت کرد ؛ او استاد ادبیات وزبان فارسی در فرانسه بود [+عکس]

[ad_1]

کریستف بالایی فوت کرد ، استاد ادبیات و زبان فارسی اهل فرانسه پس از یک دوره بیماری در سن ۷۳سالگی در فرانسه دار فانی را وداع گفت.

بهادر باقری، عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خوارزمی با اعلام این خبر نوشته است: «زبان و ادب و فرهنگ ایرانی، عاشق فرزانه‌ی دیگری را از دست داد. در ادامه با خبر فوت کریستوف بالایی دنبال فیگار بمانید.

کریستف بالایی فوت کرد

فوت کرد کریستف بالایی

کریستف بالایی درگذشت
کریستوف بالایی استاد ادبیات فوت کرد, فوت کرد کریستف بالایی, فوت کریستوف بالایی

کریستوف بالایی استاد ادبیات فوت کرد

بالایی علاوه بر چند دهه تدریس، چند کتاب و مقاله تحقیقی مهم درباره ادبیات همزمان ایران نوشته بود که برخی از اون‌ها به فارسی نیز ترجمه شده و مورد استقبال خوانندگان و علاقه‌مندان ادبیات در ایران قرار گرفته است.

اهالی ادبیات به‌مخصوص ادبیات داستانی، سال‌هاست که با کتاب‌ها، مقالات و ترجمه‌های گرانقدر ایشان آشنایند و هماره قدردان اراده و ارادت ژرف و بی‌آخر ایشان به گنج‌ی ادبیات و فرهنگ ایران زمین بوده‌اند.

دکترای ادبیات کاربردی را از دانشگاه نانتر پاریس گرفت و در همان سال دیپلم زبان فارسی را از مدرسه زبان های شرقی گرفت و سپس برای انجام پروژه های تحقیقاتی به ایران آمد. انجمن ایران در تهران به مطالعه ادبیات همزمان فارسی پرداخت و در این زمینه تحقیقاتی را شروع کرد.

زیادتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار کریستف بالایی فوت کرد سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به نام نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با اون بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان گرامی می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و کوتاه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه  کنید.



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *