کاشت مژه چیست + عوارض کاشت مژه


عوارض کاشت مژه

مژه یکی از عوامل زیبایی در شکل است اما برخی به دلایل مختلف مژه های کم پشت و کوتاهی دارند و دوست دارند با روشهای مختلفی مژه های خود را بلند و پر پشت کنند. یکی ازین روش ها کاشت مژه است. کاشت مژه به دوحالت دائمی و موقت انجام می شود. در روش موقت تارهایی از مژه مصنوعی با چسب بین مژه ها چسبانده می شود. این روش چند هفته دوام دارد و سپس باید اون را ترمیم کرد. و در روش دائم که توسط پزشک انجام می شود، برش هایی در پلک ساختن می شود و موهایی که از قطعه های دیگر بدن برداشته شده به مژه پیوند می زنند.

کاشت مژه

کاشت مژه

 

روتین تخصصی موهای شما

روتین تخصصی موهای شما

 

همچنین ببینید: آموزش لیفت ابرو در خانه

عوارض کاشت مژه:

کاشت مژه روشی سریع برای داشتن مژه هایی پرپشت و بلند است اما عوارضی و معایبی را به دنبال دارد.

چسب هایی که برای چسابندن مژه های مصنوعی استفاده می شود می تواند موجب حساسیت و عفونت در پلک شود. و زمانی که مژه های مصنوعی را بر میداریم ممکن است دلیل ریختن و کندن مژهای اصلی شود.اگر کاشت مژه توسط افراد استاد و متخصص انجام نشود می تواند به چشم صدمه های جدی را برساند.

فرو ریختگی مژه ها:

استفاده مکرر از چسب هایی که برای چسباندن مژه های مصنوعی استفاده می شود وهمچنین فشاری که وقت چسباندن به پیاز مژه های خودتان درون می شود می تواند تاثیراتی همانند نرسیدن خون به مژه ها داشته باشد و دلیل ریختن مژه ها شود. در واقعیت مژه کاشته نمی شود بلکه با چسب به پلک شما چسبانده می شود.

التهاب پوست و حساسیت:

برای گزاشتن مژه مصنوعی از چسب های خاصی استفاده می شود که استفاده مکرر از این چسب ها می تواند حساسیت های پوستی اگزما و التهاب پوست را منجر شود. چسب ها دارای موادی به نام لاتکس هستند این ماده فراوان حساسیت زا است.

گل مژه:

یکی از عوارض کاشت مژه گل مژه است و افرادی که از مژه های مصنوعی استفاده بیشتری دارند، زیادتر وابسته گل مژه می شوند.

عوارض کاشت مژه

عوارض کاشت مژه

عفونت:

استفاده مکرر و بلند وقت از این مژها دلیل جمع شدن باکتری های مختلف و عفونت ها می شود.

در صورتی که از مژه های مصنوعی استفاده کردید و با مواردی همانند درد در چشم، پرخونی در چشم، قرمزی در لبه پلک، ترشح از لبه پلک و خارش در پلک  روباه رو شدید باید به پزشک مرجعه کنید.

نیرومند مژه:

استفاده از روغن کرچک وزیتون خوردن غذاهایی که پروتئین دارند همانند تخم مرغ،سویا و گوشت دلیل نیرومند مژه ها می شود. همچنین می توانید با برس های کوچک آرایشی به آهستگی مژه های خود را شانه کنید.

درصورتی که برای پر پشت علامت دادن مژه های خود از کاشت مژه استفاده کردید خوب تر است از زدن ریمل به آنها دوری کنید و همچنین اگر با تورم پلک، قرمزی چشم و خارش در چشم مواجه شدید به پزشک مراجعه کنید.تلاش کنید عمل کاشت مژه را مکرر و تاریخ طولانی انجام ندهید.

 

| امیدواریم از دیدن این مطلب خوشی برده باشید. |

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *