همه چیز در مورد پنجره دو جداره


همه ما ساختمان‌هایی را دیده ایم که آسانسور یا پارکینگ ندارند ولی پنجره‌هایشان دو جداره است. اکثر ما پنجره دوجداره را به نام عایقی در برابر صدا و برون رفت حرارت می‌شناسیم. اما آیا فقط همین یک ویژگی، این پنجره‌ها را تبدیل به یکی از امکانات اساسی ساختمان‌های مدرن کرده است؟ در ادامه می‌خواهیم هر چیزی را که درباره پنجره دوجداره واجب است بفهمید؛ توضیح بدهیم. اینکه این پنجره‌ها چه هستند، چطور کار می‌کنند، و ما از کجا و با چه قیمتی می‌توانیم اون‌ها را تهیه کنیم؟ در ادامه دنبال ما باشید تا بفهمید چگونه پنجره‌های دوجداره می‌توانند زندگی در هر فضایی را بهبود بخشند.

پنجره دو جداره چیست؟

همانطور که می دانید شیشه یک عایق ناتوان انرژی است. ممکن است بپرسید پس شیشه‌های دو جداره چطور می‌توانند سودمند باشند؟ به طور کلی، پنجره دو جداره به پنجره‌ای گفته می‌شود که دارای دو جدار شیشه‌ای در هر قاب هست، بین این دو پوسته فضای کوچکی است که در اون هوا یا گاز محبوس شده است. این محفظه هوا، تاثیر دمای هوای خارج خانه بر دمای درون خانه را کندتر و ناتوان‌تر می‌کند. از اون جایی که گاز چگال‌تر از هوا است، گازها درعایق‌سازی پنجره کارآمدتر معروف‌اند. گازی که معمولا در شیشه‌های دو جداره استفاده می‌شود آرگون است. واجب به ذکر است که گاز آرگون غیر آتش زا، غیر سمی، بی بو و بی رنگ است.

تفاوت پنجره دو جداره و تک جداره

مشخصآ تفاوت اصلی پنجره‌های ساده و دو جداره در تعداد پوسته‌های شیشه‌ای اون است. بطور کلی سه تفاوت مهم آنها در قیمت، عایق بندی و استفاده وری انرژی کوتاه می‌شود. برخلاف آنچه پیشتر درباره شیشه‌های دوجداره گفتیم، پنجره‌های تک جداره دارای یک پوسته شیشه ۳ تا ۱۰ میلی متری هستند که تنها می‌توانند دربرابر باد مقاومت کنند. عایق بندی ناتوان پنجره‌های ساده دلیل می‌شود که دمای خارج فراوان زیاد بر دمای داخلی خانه شما نشان بگذارد. کارشناسان تخمین می‌زنند که ۷۰ درصد اتلاف انرژی در پنجره‌ها و درها و ۹۰ درصد اتلاف حرارت پنجره‌ها از راه شیشه اتفاق می‌افتد.

یک راه ساده برای تشخیص نوع پنجره خانه شما این است که یک جسم کوچک (همانند خودکار یا مداد) را روی شیشه نگه دارید تا زمانی که انعکاس اون را ببینید. اگر یک انعکاس از اون جسم را مشاهده کردید، یک پنجره تک جداره دارید. دو انعکاس از آیتم علامت دهنده یک پنجره دوجداره است.

 مزایای پنجره دو جداره

پنجره های دو جداره چه مزایایی دارند؟

استفاده از پنجره های دو جداره می‌تواند انرژی مصرفی ما را به طور قابل توجهی کاهش دهد. تولید انرژی علاوه بر هزینه‌های مادی زیادی که به دنبال دارد، یکی از عوامل اصلی تولید گازهای گلخانه‌ای محسوب می‌شود. فرقی نمی‌کند که درچه فصلی از سال هستیم، از برق برای سرد کردن یا از گاز برای گرم کردن فضای اطرافمان استفاده می‌کنیم. استفاده از یک پروفیل در و پنجره استاندارد بهترین راه برای صرفه جویی در مصرف انرژی و البته کاهش رد پای کربن ما بر کره زمین است.

پنجره‌های دو جداره همچنین به محافظت از فضای یواش خانه ی شما در برابرآلودگی های صوتی کمک می‌کنند. اگر در شهر یا محل‌ای شلوغ زندگی می‌کنید، دو پوسته شیشه و گازعایق بین اون اجازه ورود و خروج هیچ سر و صدایی را نمی‌دهد.

آب بندی و درز بندی دقیق و تخصصی پروفیل‌های پنجره به گونه‌ای اعمال شده تا از ورود گرد و گرد و خاک به مکان زندگی شما پیشگیری کند و همچنین در مواقع بارندگی سد ورود آب و رطوبت به فضای درون ساختمان می‌شود.

از دیگر مزایای این پنجره‌ها می‌توان به طراحی مدرن و زیبا، مقاومت بالا وعمر طولانی، غیرقابل اشتعال بودن، و مقاومت آنها در برابر پوسیدگی و خورندگی موادی همانند اسیدها و بازها و مواد شیمیایی نشانه کرد.

قیمت پنجره دو جداره

قیمت پنجره های دوجداره UPVC

اگرچه هزینه اولیه پنجره های UPVC زیادتر از پنجره های ساده به نظر می‌رسد، ولی تاثیر اون بر هزینه انرژی شما محسوس خواهد بود. با انتقال گرما و سرمای کمتر از راه پنجره‌ها، به طور سالیانه هزینه‌های سرمایش و گرمایش شما به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. باید در نظر داشته باشید که عوامل متعددی در هزینه پنجره‌های دوجداره آبایان تاثیر می‌گذارد. سایز و مدل پنجره، هزینه نصب، جنس شیشه و از همه مهم‌تر متریال قاب پنجره از مهمترین و تاثیرگذارترین عوامل هستند. در بین متریال‌های مختلف قاب پنجره، پنجره‌های UPVC در سنجیدن با همتایان آهنی و آلمینیومی خود بیشترین تنوع و به صرفه ترین قیمت را دارند.

حال که از مزایای متعدد در و پنجره هایUPVC آگاه شدیم باید بدانیم که وقت خرید پنجره دوجداره، کیفیت سخن اول را می زند. چراکه انتخاب ما، کیفیت زندگی ما را رقم می زند. بررسی قیمت‌ها و مدل‌های متنوع موجود در بازار به شما این امکان را می‌دهد که با توجه به نیازتان بهترین انتخاب را داشته باشید. پروفیل در و پنجره آبایان، خدمات فروش و نصب پنجره‌های دو جداره را با تنوع بالا و مقرون به صرفه ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *