مقدماتی جام جهانی 2026 آسیا ؛ راه آسیا برای جام جهانی ۲۰۲۶ مشخص شد + [عکس]


مقدماتی جام جهانی 2026 آسیا . فرمول صعود تیم مردمی ایران به جام جهانی 2026 با سهمیه 8+1. در ادامه مطلب جام جهانی 2026 مقدماتی آسیا دنبال فیگار باشید.

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز به شکل رسمی از افزایش سهمیه این قاره برای صعود به جام جهانی 2026 از 4 و نیم سهمیه به 8 و نیم سهمیه خبر داد.

مقدماتی جام جهانی 2026 آسیا

راه آسیا برای جام جهانی ۲۰۲۶ مشخص شد + [عکس]

جام جهانی 2026 مقدماتی آسیا
جام جهانی 2026 مقدماتی آسیا

به تعریف از AFC، کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا فرمت انتخابی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ و همچنین جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ را اعلام کرد. ۲۲ تیم، رتبه‌های ۲۶ تا ۴۷ آسیا در رده بندی فیفا به شکل رفت و برگشت به مصاف هم می‌روند که در اون ۱۱ برنده به دور بعدی راه خواهند یافت.

دور اول مقدماتی جام جهانی: 22 تیم با رتبه های 26 تا 47 به شکل خانگی و خارج از خانه به مصاف هم می روند که در اون 11 برنده به دور دوم مقدماتی صعود خواهند کرد. دور دوم مقدماتی جام جهانی: 36 تیم – تیم های رتبه بندی شده از 1 تا 25 و همچنین 11 برنده از دور اول مقدماتی – به 9 گروه چهار تیمی تقسیم می شوند که هر کدام به شکل رفت و برگشت، خانگی و خارج از خانه به رقابت خواهند پرداخت.در نهایت دو تیم برتر از هر گروه در مجموع 18 تیم به مسابقات انتخابی جام ملت های آسیا 2027 صعود می کنند.

زیادتر بخوانید:

مقدماتی جام جهانی 2026 آسیا

جام جهانی 2026 مقدماتی آسیا
جام جهانی 2026 مقدماتی آسیا

پلی آف مقدماتی جام ملت‌های آسیا: ۱۰ تیم بازنده دور اول مقدماتی به شکل رفت و برگشت با هم ملاقات می‌کنند؛ جایی که پنج برنده به دور نهایی مقدماتی جام ملت‌های آسیا صعود می‌کنند. مرحله نهایی مقدماتی جام ملت‌های آسیا: ۲۴ تیم در مجموع – ۱ تیم بازنده برتر از دور اول مقدماتی، ۱۸ تیم سوم و چهارم از هر گروه دور دوم مقدماتی مشترک و پنج برنده پلی‌آف مقدماتی جام ملت‌های آسیا – به ۶ گروه چهار تیمی تقسیم می‌شوند که تنها تیم اول هر گروه به جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ راه خواهد یافت.

زیادتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار مقدماتی جام جهانی 2026 آسیا سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به نام نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با اون بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان گرامی می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و کوتاه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *