سرعت اینترنت استارلینک پس از ارسال ماهواره‌های زیادتر افزایش یافت


به تازگی سرعت اینترنت استارلینک در آمریکا مورد آزمایش قرار گرفت. سرعت دانلود برای کاربران استارلینک سپس از آپدیت سیستم عامل افزایش چشمگیری داشته است.

آبان تتر

استارلینک در واقع پروژه بزرگی بود که با هدف ارائه اینترنت به تمام مردم دنیا در هر مکان و تاریخ، راه‌اندازی شد. این ایده توسط بنیان‌گذار و رئیس هیئت مدیره کمپانی تسلا یعنی ایلان ماسک به واقعیت پیوست.

از تاریخ شروع خدمات‌رسانی استارلینک، تنها شاهد بازخوردهای مثبت کاربران درباره سرعت فراوان فراوان اون هستیم؛ البته انتقاد‌هایی هم درباره نحوه پشتیبانی استارلینک شنیده شد. الآن کاربران اینترنت استارلینک از افزایش چشمگیر سرعت اون خبر می‌دهند.

زیادتر بخوانید: رقیب جدید اینترنت استارلینک؛ اتحادی متشکل از بزرگترین شرکت‌های اروپایی

افزایش سرعت اینترنت استارلینک در نتیجه پرتاب راکت فالکون 9 به فضا

ایالان ماسک با استفاده از ماهوار‌ه‌های مدار پایین زمین، اینترنت را در اختیار کاربران استارلینک قرار می‌دهد و همین امر، سبب می‌شود که سرعت اینترنت استارلینک فراوان زیادتر از سایر شرکت‌های سرویس اینترنتی باشد. باید به این داستان نشانه کنیم که استارلینک حتی در سرزمین‌هایی که اینترنت با پهنای باند بالا دارند نیز از سرعت بیشتری برخوردار است و به همین دلیل تعداد کاربران این سرویس روزانه در حال افزایش است. به دنبال افزایش تعداد کاربران، شاهد کارها جدیدی جهت افزایش سرعت اینترنت استارلینک هستیم.

Starlink Internet

طی روزهای قبل شاهد ارسال راکت فالکون 9 کمپانی اسپیس ایکس به فضا بودیم. این راکت تعدادی فضاپیمای جدید را به مدار زمین ارسال کرد که این داستان منجر به افزایش چشمگیر سرعت سرویس اینترنت استارلینک شد. سپس از منتشر شدن خبر افزایش سرعت اینترنت استارلینک، کاربران این سرویس تصاویری از سرعت آپلود و دانلود اینترنت خود را در برخی از شبکه‌های اجتماعی همانند Reddit به اشتراک گذاشتند. باتوجه به این تصاویر سرعت دانلود اینترنت کاربران تا 288 مگابایت بر ثانیه و سرعت آپلود تا 40 مگابایت بر ثانیه افزایش داشت.

البته باید گفت که سرعت این سرویس برای همه کاربران اون یکسان نیست. در نقاط مختلف آمریکا، شرح‌هایی منتشر شده که طبق اون‌ها سرعت اینترنت استارلینک نسبت به میزان ذکر شده با کاهش یا افزایش دنبال بوده است. بیشترین سرعت دانلود این سرویس را در شهر وایومینگ شاهد بویم که خارج از تاریخ اوج مصرف، کاربران سرعت دانلود 311 مگابایت را شرح دادند.

زیادتر بخوانید:

نظر شما درباره سرعت اینترنت

منبع: Gadgetnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *