رزرو تمیزترین مسافرخانه و هتل های کم ارزش تهران با اسنپ روم


به احتمال فراوان شما هم می‌دانید که هر شهر و کشوری با یک نماد و سمبل شناخته می‌شود. آیا تا به حال با خود فکر‌اید در سراسر دنیا ایران را با چه نماد مکانی می‌شناسند؟ شاید برایتان جذاب باشد که بفهمید یکی از نمادهای مهم مکانی سرزمین ایران در پایتخت قرار دارد و اون جایی نیست جز آسمانخراش آزادی. آسمانخراش آزادی یکی از کهنه‌ترین و تاریخی‌ترین مکان‌هایی است که هنوز به همان زیبایی گذشته خود پا برجا است. این آسمانخراش یکی از مکان‌هایی است که اکثر مسافران در جلوی اون ثبت خاطره کرده‌اند و عکس‌های زیبایی دارند.

 اسنپ روم

اگر شما هم جز افرادی هستید که تصمیم مسافرت به تهران را دارید، بازدید از این مکان تاریخی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهید و با رزرو مسافرخانه تهران خیالتان را بابت اقامت راحت کنید. در این مطلب توضیحات کاملی درباره تاریخچه و ویژگی‌های آسمانخراش آزادی در اختیار شما قرار می‌دهیم تا آگاهانه و با اطلاعات کامل به بازدید از این مکان بپردازید.

تعریف آسمانخراش آزادی

هتل ارزان تهران

این آسمانخراش در سال ۱۳۴۹-۱۳۵۰ به دستور شاه پهلوی ساخته شد و هنوز هم به نام نماد ایران شناخته می‌شود. این آسمانخراش در سال ۱۳۵۳ به لیست آثار مردمی ایران اضافه شد و به دلیل محبوبیت فراوان، از سال ۱۳۵۲ تا ۱۳۵۷ عکس اون بر روی اسکناس‌های ۲۰۰ تومانی چاپ شد. معماری این آسمانخراش فراوان ویژه بوده و می‌توان گفت تلفیقی از معماری ساسانی، هخامنشی و اسلامی است.

آسمانخراش آزادی در غرب تهران و نزدیک فرودگاه بین المللی قرار دارد، بنابراین اکثر توریستان و مسافران نزد از رسیدن به مهمانپذیر تهران با این آسمانخراش زیبا و با بزرگی روبرو می‌شوند.

موقعیت جغرافیایی آسمانخراش آزادی

اگر بخواهیم درباره آدرس و موقعیت جغرافیایی آسمانخراش آزادی اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم می‌توانیم بگوییم این آسمانخراش در میان میدان آزادی قرار دارد. در مجاورت این میدان ترمینال مسافربری و ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس برون شهری و درون شهری بسیاری وجود دارند.

همین داستان دلیل می‌شود مسافران در وقت رسیدن به شهر تهران و دیدن این بنای باعظمت تصمیم بگیرند در یک هتل کم ارزش قیمت در تهران و در نزدیکی آسمانخراش اقامت داشته باشند تا بتوانند راحت‌تر به بازدید از این مکان بپردازند.

نزدیکی مهمانپذیر تهران به آسمانخراش آزادی دلیل می‌شود مسافران در هر ساعت از شبانه روز شاهد زیبایی اون باشند، چه در تاریکی شب با روشنایی مهتاب و نورافکن‌ها و چه در طول روز.

تاریخچه آسمانخراش آزادی

اگر بخواهیم درباره تاریخچه و قدمت این آسمانخراش سخن بگوییم می‌توانیم به سال ۱۳۳۹ بازگردیم، زمانی که شاه پهلوی به فکر ساخت نمادی در یکی از میدان‌های تهران افتاد. در سال ۱۳۴۵ براساس آگهی و فراخوانی که در روزنامه‌ها چاپ شده بود، از معماران و دانشجویان معماری خواسته شد که طرح‌های موردنظر خود را کشیده و ارسال کنند. در نهایت حسین امانت، یک دانشجوی ۲۴ ساله، طرح اولیه آسمانخراش آزادی را ارائه داد و مورد پذیرش واقع شد.

چند سال سپس در سال ۱۳۴۵ استارت ساخت و تاسیس این آسمانخراش زده شد و دقیقا ۲۸ ماه سپس کار ساخت این بنا به آخر رسید. در سال ۱۳۵۰ با رونمایی از منشور ۲۵۰۰ ساله کوروش کبیر، آسمانخراش آزادی نیز افتتاح شد. البته باید به این نکته نشانه کنیم که در ابتدا تنها قطعه زیرزمین و بنای کلی ساختمان مهیا شده بود و به مطالعه تاریخ قسمت‌های مختلفی به اون اضافه شد.

قسمت‌های مختلف بـرج آزادی

مسافرخانه تهران

اگر در سفرتان به تهران تصمیم داشتید به بازدید از آسمانخراش آزادی بپردازید، خوب تر است سحر زود از مسافرخانه تهران خارج شوید تا تاریخ کافی برای بازدید از تمامی قطعه‌ها داشته باشید.

–         موزه آسمانخراش آزادی: سپس از تاسیس آسمانخراش، در طی دو سال ساخته شد و مورد بازدید قرار گرفت.

–         ورودی و زیرزمین آسمانخراش: این آسمانخراش ارتفاع ۶۳ متری دارد که تنها ۴۵ متر از اون بر روی زمین قرار دارد و این به معنی وجود زیرزمینی با وسعت عظیم در قلب این آسمانخراش است.

–         سالن ایران شناسی: سپس از ورود به درون آسمانخراش اولین قسمتی که مسافران با اون روبرو می‌شوند، سالن ایرانشناسی است. در این سالن علاوه بر وجود ماکتی عظیم از ایران، قسمت‌های تفکیک شده از مکان‌ها و شهرهای مختلف ایران نیز وجود دارد. به عبارتی می‌توان گفت شما با بازدید از این مکان به تمامی شهرها و نقاط ایران مسافرت کرده‌اید.

–         سالن سینما آزادی: یک سالن کوچک با ظرفیت ۵۰ نفره که در جوار سالن ایرانشناسی قرار دارد؛ اما متاسفانه هنوز استفاده‌ای از این سالن سینما انجام نشده است.

این آسمانخراش دارای قسمت‌هایی چون تالار قدیمی، تالار آینه، سالن تشریفات، سالن نمایش، مسیر پیشینیان و غیره است.

سخن پایانی

در این مقاله درباره آسمانخراش آزادی و تاریخچه و ویژگی‌های اون اطلاعات مفیدی کسب کردید. شما می‌توانید به نام مسافر به رزرو هتل کم ارزش قیمت در تهران در نزدیکی این آسمانخراش بپردازید. برای این امر می‌توانید از اپلیکیشن اسنپ روم، سوپر اپلیکیشن اسنپ، وب سایت اسنپ روم و حتی تماس تلفنی نیز استفاده کنید تا مسافرخانه تهران و مهمانپذیر تهران دلخواه خود را انتخاب کرده و رزرو کنید. مجموعه اسنپ روم دارای مشاوره ۲۴ ساعته و همه روزه است. شما می‌توانید در طول مسافرت از خدمات این مجموعه استفاده‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *