بهترین فیلم های پلیسی تخیلی از دید سایت فیگار


در این مقاله تلاش داریم تا بهترین فیلم‌های پلیسی که بر پایه تخیل نویسنده و کارگردان خود ساخته شده‌اند را معرفی کنیم. تا آخر با بهترین فیلم های پلیسی تخیلی از دید سایت فیگار با ما دنبال باشید.

در حالی که تعداد زیادی فیلم‌های پلیسی بر پایه واقعیت با داستان‌های شور‌انگیز وجود دارند، گاهی زمان‌ فیلم‌ های‌جنایی تخیلی که بر پایه واقعیت نمی‌باشند تبدیل به آثار فراوان جذابی می‌شوند.

بهترین فیلم های پلیسی تخیلی

بهترین فیلم های پلیسی تخیلی از دید سایت فیگار

بهترین فیلم های کارآگاهی تخیلی
بهترین فیلم های پلیسی تخیلی, بهترین فیلم های کارآگاهی تخیلی

با ساخته شدن آثاری همانند  Knives Out و Only Murders in the Building در سال‌های اخیر توجه مخاطبین به قصـه‌های غیر واقعی، زیادتر شده است و به دنبال بهترین فیلم های کارآگاهی تخیلی هستند. گرچه قصـه‌های پلیسی و جنایی واقعی همیشه جذابیت خود را داشته‌اند. (فیلم ها و سریال‌های جنایی ومعمایی)

After The Thin Man (1936)

بهترین فیلم های پلیسی تخیلی
بهترین فیلم های پلیسی تخیلی, بهترین فیلم های جنایی تخیلی

همانطور که فیلم Knives Out رویکردی کمدی برای یک فیلم پلیسی پیدا کرد و برنده بود به طور همزمان میزان شور را نیز نگه داری کند، the Thin Man نیز دارای یک معمای احمقانه و در عین حال تاثیرگذار است. با وجود اینکه نسخه اصلی فیلم کیفیت خوبی داشت اما عده‌ای هستند که دنباله اون یعنی فیلم After the Thin Man را ترجیح می‌دهند.

این فیلم درباره یک تیم کارآگاهی متشکل از یک زن و شوهر به نام‌های خوب و نورا می‌باشد. اون‌ها در حال مطالعه بر روی پرونده قتلی هستند که مظنون اصلی اون پسرعموی نورا است. این فیلم یک داستان بامزه و هوشمندانه است که شامل یک پیچش زودهنگام از سوی جیمز استوارت می‌باشد.

Se7en (1995)

بهترین فیلم های پلیسی تخیلی
بهترین فیلم های پلیسی تخیلی

دیوید فینچر کارگردان تمجید شده‌ای است که فیلم Zodiac را به نام یک دلیل‌ پلیسی و کارآگاهی با داستانی بر پایه واقعیت را در کارنامه خود دارد. اما قصـه پلیسی تخیلی فیلم Se7en، شاید درگیرکننده‌تر باشد. فیلم Se7en قصـه دو کارآگاه با بازی برد پیت و مورگان فریمن را روایت می‌کند که به دنبال یک قاتل زنجیره‌ای هستند. قاتلی که بر پایه هفت گناه مرگبار در حال اننخاب قربانیان خود و به کشتن رساندن اون‌ها است.

این فیلم یک دلیل‌ شور‌انگیز با کارگردانی درخشان دیوید فینچر است. برد پیت و مورگان فریمن نیز به خوبی نقش خود را ایفا کرده‌اند و در نقش دو پلیس زمین‌گیر شده و سرگردان، به خوبی ظاهر شده‌اند. سرگردانی‌ای که در نهایت به یک آخر شوکه‌کننده منجر می‌شود.

The French Connection (1971)

بهترین فیلم های پلیسی تخیلی
بهترین فیلم های پلیسی تخیلی, بهترین فیلمهای پلیسی تخیلی

اگرچه که فیلم The French Connectio از برخی جنایات واقعی و پلیس‌های اون تاریخ الهام گرفته شده است، اما همچنان از نظر فنی یک دلیل‌ پلیسی تخیلی می‌باشد. Gene Hackman در نقش  Popeye Doyle کارآگاه بی‌مهربانی و بی‌احتیاط شهر نیویورک می‌باشد که تلاش می‌کند یک قاچاقچی فرانسوی مواد مخدر را سرکوب کند.

شخصیت Popeye Doyle در این فیلم به تثبیت نوعی شخصیت مثبت در سینما کمک زیادی کرد. شخصیتی که فراوان دوست‌داشتنی نیست اما در عین حال قابل توجه و قانع‌کننده می‌باشد و تنها ویژگی مثبتش، تلاش او برای سرنگونی مجرمین است.

این فیلم که ساخته کارگردان برنده اسکار یعنی William Friedkin می‌باشد به نام یکی از عظیم‌ترین تعقیب و گریزهای ماشینی تاریخ سینما نیز مورد تمجید قرار گرفته است.

The Name Of The Rose (1986)

بهترین فیلم های پلیسی تخیلی
بهترین فیلم های پلیسی تخیلی, بهترین فیلمهای کارآگاهی تخیلی

تماشای یک قصـه پلیسی که در خارج از محیطی ساده روایت می‌شود همیشه جذاب است. فیلم The Name of the Rose با قرار دادن قصـه و اتفاقات خود در قرن چهاردهم به این امر دست می‌یابد. Sean Connery نقش راهبی معروف را بازی می‌کند که برای بررسی مرگ چندین شخصیت مذهبی به یک صومعه مسافرت می‌کند.

Sean Connery به نام یک کارآگاه قرون وسطایی عالی عمل می‌کند و رازهای موجود در قلب داستان فراوان شور‌انگیز هستند. اما این مکان منحصر به فرد فیلم و قصـه است که این دلیل‌ را واقعا در ژانر خود متمایز می‌کند و اون را به یکی از بهترین فیلم های جنایی تخیلی تبدیل می‌کند.

Backdraft (1991)

بهترین فیلم های پلیسی تخیلی
بهترین فیلم های پلیسی تخیلی

در حالی که معمولا پلیس‌ها تحقیقات را انجام می‌دهند، Backdraft فیلمی است که با اتخاذ رویکرد جدیدی برجسته شده است. William Baldwin در نقش یک آتشن‌شان با شادی ظاهر شده است که تلاش می‌کند تا مورد احترام برادر قهرمان (Kurt Russell) خود قرار بگیرد. در همین حال او با یک پژوهشگر آتش‌سوزی ( Robert De Niro) همکاری می‌کند تا معمای چند آتش‌سوزی مرگبار را کشف کند.

استفاده از آتش به نام سلاح کشتن و استفاده از آتش‌علامت‌ها به نام قهرمان قصـه برداشت جدیدی بود که با موفقیت دنبال شد. کارگردان فیلم Ron Howard نیز کار فوق‌العاده‌ای در کارگردانی سکانس‌های پر تنش اکشن فیلم انجام داده است.

The Adventures Of Sherlock Holmes (1939)

بهترین فیلم های پلیسی تخیلی
بهترین فیلم های پلیسی تخیلی

زمانی به کارآگاه‌های تخیلی فکر می‌کنیم فراوان مقاوم است که ذهنمان به سو شرلوک هلمز نرود. در حالی که اقتباس‌های زیادی از آثار Arthur Conan Doyle با بازیگران زیادی در نقش شرلوک انجام شده است، همچنان The Adventures of Sherlock Holmes جزو مورد علاقه‌های طرفداران است.

این فیلم درباره هلمز و دنبال قابل اعتمادش پزشک واستون است که در تلاش برای حل معمایی چند دهه‌ای هستند. معمایی که ممکن است بار دیگر به یک تهدید تبدیل شود. در عین حال اون‌ها تلاش می‌کنند تا آخرین جنایت پروفسور موریارتی را متوقف کنند.

Terror By Night (1946)

بهترین فیلم های پلیسی تخیلی
بهترین فیلم های پلیسی تخیلی

با توجه به درجه افسانه‌ای شرلوک هلمز، شگفت آور نیست که زیادتر ماجراهای او در ژانر پلیسی محبوب باشند. وحشت در شب، تا حد زیادی قصـه اصیلی است اگرچه به نظر می‌رسد از قصـه اسرارآمیز کشتن در قطار سریع‌السیر، دلیل‌ آگاتا کریستی الهام گرفته باشد.

صحیح همانند The Adventures of Sherlock Holmes در فیلم Terror By Night نیز، Basil Rathbone نقش شرلوک هلمز را بازی می‌کند. او در حال مطالعه بر روی یک کشتن و سرقت یک جواهر کم یاب در یک قطار است که مسافران اون مظنونین پرونده می‌باشند.

The Maltese Falcon (1941)

بهترین فیلم های جنایی تخیلی
بهترین فیلم های پلیسی تخیلی

در حالی که بدون شک شرلوک هلمز مشهورترین کارآگاه تخیلی تمام دوران است اما تعدادی شخصیت کارآگاه وجود دارند که طرفداران در طول سال‌ها عاشق اون‌ها شده‌اند. یکی از این شخصیت‌ها کارآگاهی خصوصی به نام Sam Spade است که به مهربانی فیلم شاهین مالت به یک نماد تبدیل شد.

Humphrey Bogart ستاره فیلم نوآر، در این قصـه نقش Sam Spade را بازی کرده است. او درگیر یک معمای مرگبار شامل یک زن اغواگر و مک‌گافین سرشناس می‌شود. در واقع می‌توان گفت که فیلم شاهین مالت برای اولین بار مفهوم مک‌گافین را به طور جدی در سینما مطرح کرد و دلیل جلب توجه منتقدان شد. این قصـه شبکه‌ای از دسیسه است که کارآگاهی خونسرد در مرکز اون قرار دارد.

Gorky Park (1983)

بهترین فیلم های پلیسی تخیلی
بهترین فیلم های پلیسی تخیلی

ممکن است برخی از مخاطبان اسم فیلم Gorky Park را نشنیده باشند اما این فیلم طرفداران فراوان زیادی پیدا کرده است. William Hurt در نقش افسر پلیس مسکو در حال مطالعه درباره کشتن سه نفر از قربانیان است. از آنجایی که او از همه سو تحت فشار قرار می‌گیرد، متوجه ارتباطی بین این اتفاقات با بالاترین سطوح دولتی می‌شود.

اگرچه این فیلم به اندازه آثار دیگر محبوب نیست اما چیدمان جذابی برای بیان داستان خود دارد و برنده می‌شود معماهای جذاب و بزرگی را در راه داستان خود ساختن کند.

The Silence Of The Lambs (1991)

بهترین فیلم های پلیسی تخیلی
بهترین فیلم های پلیسی تخیلی

اگرچه فیلم تا حد زیادی تحت تاثیر شخصیت منفی یاد بردن نشدنی‌اش می‌باشد، اما بیصدا بره‌ها همچنان یک شاهکار در قصـه‌های کارآگاهی و پلیسی است. Jodie Foster در این فیلم نقش Clarice Starling یک کارآموز کم سن FBI را بازی می‌کند. او برای حل پرونده یک قاتل زنجیره‌ای منصوب می‌شود و برای حل این پرونده، از قاتل روانی زندانی شده به نام هانیبال لکتر مشاوره می‌گیرد.

Jodie Foster و Anthony Hopkins هر دو در فیلم فوق‌العاده ظاهر شده‌اند. مخصوصا بازی این دو در منظره‌‌های گفت‌وگوی پر تنشی که با یکدیگر دارند به یاد ماندنی است. کارگردان این فیلم Jonathan Demme، فیلم را با حس خوف و تنش غیرقابل صبر در قطعه یک تریلر نگرانی‌آور تاریک نزد می‌برد.

زیادتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های پلیسی تخیلی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به نام نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با اون بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان گرامی می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و کوتاه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

 

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *