بررسی و معرفی بهترین انیمیشن های 2022 + [تاریخ اکران و امتیاز IMDB]


نیمی از سال 2022 قبل است، اما دوستداران جدیدترین انیمیشن های سال 2022 چشم به راه بهترین انیمیشن های 2022 هستند. در ادامه با ما بمانید تا به معرفی و نقد مهم‌ترین‌های انیمیشن در سال 2022 بپردازیم.

با شروع اکران فیلم‌های تابستانی، سالن‌های سینما و سرویس‌های پخش به طور یکسان شاهد افزایش قابل توجهی در بینندگان فیلم هستند. اگرچه سال 2022 همانطور که گفته شد و می‌دانید به نیمه‌ی راه رسیده است، ده‌ها فیلم انیمیشنی وجود دارند که اکران نشده‌اند و فراوان زیاد هم طرفداران انیمیشن منتظرشان هستند.

فیلم‌های انیمیشنی به دلیل ماهیت رسانه‌ایش، تنوع زیادی دارند و می‌توانند از کمدی‌های شخصیت اساس تا نمایش‌های مفهومی را شامل شوند.

در 20 سالی که این رسانه با ظهور اسکار به نام بهترین انیمیشن بلند درون رقابت جوایز اصلی شده است، فیلم‌های انیمیشنی هر سال به دنبال پیشرفت زیادتر و زیادتر در توانایی‌های تکنولوژیکی و ظرافت قصـه‌گویی خود بوده‌اند تا توجه منتقدان را به دست آورند. امسال سال برجسته‌ای برای فیلم‌های انیمیشنی بوده است.

دنیا ویژه و کودکانه با قصـه‌های غیرواقعی اما جاذبه کننده، بهترین ترکیب برای مشغول شدن هستند. اگر شما نیز، دوست دارید ثانیه‌هایی را در زندگی تجربه کنید، که از شر فکرهای آزاردهنده، رها باشید و یا برای برگشتن به لحظات شیرین کودکی، شادی دارید، تا انتهای نوشتار جدیدترین انیمیشن سال 2022 دنبال ما باشید.

در طول این سال‌ها، انیمیشن‌های زیادی ساخته و مورد توجه افراد قرار گرفته‌اند. اگر تمایل دارید برترین کارتون های ۲۰۲۲ را بشناسید، گفتار بهترین انیمیشن های 2022 را تا آخر اون دنبال کنید.

در ضمن شما همراهان گرامی می‌توانید جهت دانلود بهترین انیمیشن‌های 2022 به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.

بهترین انیمیشن های 2022

جدیدترین انیمیشن های سال 2022

بهترین انیمیشن های 2022 که در مقاله برترین کارتون های ۲۰۲۲ به معرفی اون‌ها پرداخته شده به شرح زیر است:

اگر می‌خواهید با بهترین انیمیشن های کمدی 2022 یا بهترین انیمه های 2022 و بهترین انیمیشن های 2021 سال قبل دوست شوید، می‌توانید به مقاله‌های زیر مراجعه کنید:

هر سال که می‌گذرد تجربه‌ انیمیشن سازها زیادتر شده و کیفیت کارها بالاتر می‌رود. این روند بهبود در ساخت انیمیشن‌ها، دلیل شده سالانه، به مخاطبان اون اضافه شود. در ادامه این نوشتار، قرار است به بررسی جدیدترین انیمیشن های 2022 بپردازیم و دنبال شما بهترین و محبوب‌ترین اون‌ها را، به اطلاع شما برسانیم. با ما دنبال باشید.

Bubble

بهترین انیمیشن های 2022
بهترین انیمیشن های 2022

این انیمه هم‌الآن منتشر شده و در دسترس است.

در آینده نزدیک دنیا توسط حباب‌هایی مورد حمله آرام قرار می‌گیرد که قوانین فیزیک را زیر پا می‌گذارد. انفجار در آسمانخراش توکیو تمام حباب‌های توکیو را متمرکز می‌کند و شهر را غیرقابل سکونت می‌کند. جوانان از محدودیت‌ها عبور می‌کنند و به هر نحوی که شده در آنجا زندگی می‌کنند و از مسابقات پارکور به نام وسیله‌ای برای داد و ستد و مبادله منابع استفاده می‌کنند.

در یکی از تیم‌های پارکور (بلو بلیزز) مرد جوانی به نام هیبیکی توانایی استثنایی پارکور دارد. اما به دلیل حساسیت شنوایی فوق‌العاده از دیگران دوری می‌کند. آسمانخراش توکیو به دلیل ناهنجاری‌های جاذبه همچنان مکانی غیرممکن برای دسترسی است. یک روز هیبیکی تلاش می‌کند از آسمانخراش بالا برود زیرا صدا زنی را می‌شنود.

او تقریباً برنده می‌شود اما در نهایت به درون اقیانوس می‌افتد جایی که بازدم نهایی او با برخی از حباب‌ها ترکیب می‌شود و یک زن کم سن مرموز را می‌سازد. او به وضوح جدید درون کالبد انسان شده است اما به سرعت از دیگران یاد می‌گیرد. هیبیکی نام او را “Uta” (آهنگ) می‌گذارد زیرا آهنگی را که او در ذهنش می‌شنود می‌داند.

ادامه‌ی قصـه و نکات مهم این انیمه‌ی جدی و شور‌انگیز را می‌توانید در مقاله نقد انیمه حباب ؛ از کاپیتان سوباسا تا حبابی که دیر ترکید بخوانید.

در ضمن شما همراهان گرامی می‌توانید از دنیای انیمه در سایت فیگار بواسطه‌ی دسته‌بندی زیر اطلاعات جامعی کسب کنید:

Turning Red

محبوب ترین انیمیشن 2022
محبوب ترین انیمیشن 2022
  • ژانر: کمدی، فانتزی، بلوغ
  • کارگردان: دامی شی (Domee Shi)
  • صداپیشگان: رزالی چیانگ، ساندرا اوه، اوریون لی و…

از انیمیشن هایی که در سال 2022 اکران شد انیمیشن Turning Red است که از لحاظ لغوی، قرمز شدن معنی می‌شود، یکی از انیمیشن های جدید در سال 2022 است. Turning Red، به کارگردانی و قلم Domee Shi، در تاریخ March 11, 2022 اکران خواهد شد.

این انیمیشن جذاب و دیدنی، قصـه دختر بچه 13 ساله‌ای را روایت می‌کند که شور فراوان فراوان، او را تبدیل به یک پاندای قرمز عظیم، می‌کند. داستانی تخیلی اما فراوان دلپذیر این دلیل‌، شما را جاذبه خواهد کرد. یکی از کارتونهای جدید ۲۰۲۲ انیمیشن جذاب قرمز شدن است. این کارتون جدید ۲۰۲۲ محصول کمپانی‌های والت دیزنی و پیکسار است. شما می‌توانید جهت دوست شدن با بهترین انیمیشن های دیزنی، پیکسار و دریم وورکس به مقاله مربوطه در سایت فیگار مراجعه کنید.

تحلیل انیمیشن قرمز شدن در یک دید

زیادتر بخوانید: نقد Turning Red 2022

Minions: The Rise of Gru

انیمیشن های جدید
انیمیشن های جدید
  • ژانر: کمدی
  • کارگردان: کایلی بالدا (Kyle Balda)
  • صداپیشگان: استیو کرل، پییر کافین، تراجی پی. هنسون، میشل یئو و…

قصـه مینیون‌ها در سال‌های اخیر، سر و صدای زیادی به پا کرده است. به طوری که کم‌تر کسی را می‌توان یافت که در مورد این کوچولوهای دوست داشتنی، اطلاعات چندانی نداشته باشد.

ظهور گرو، در ژانر کمدی، که در تاریخ July 1, 2022 اکران خواهد شد، یکی از بهترین انیمیشن های 2022 است که قصـه ناگفته‌ای درباره رویای یک کودک 12 ساله را بیان می‌کند. این انسان کوچک و بامزه آرزو دارد که روزی به بزرگترین ابرشرور دنیا تبدیل شود. در ضمن شما همراهان گرامی می‌توانید جهت دانلود بهترین انیمیشن های 2022 به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.

نقد انیمیشن مینیون‌ها ظهور گرو ؛ بدترین انیمیشن سال 2022 تا کنون

Pinocchio (II)

جدیدترین انیمیشن های 2022
جدیدترین انیمیشن های 2022
  • کارگردان : گیرمو قلب تورو
  • نویسنده : گیرمو قلب تورو و کارلو کلودی
  • صدا گذاران : جان تورتورو، کیت بلانشت، تیم بلیک نلسون، کریستوف والتز، گریگوری مان …
  • تاریخ فیلم : 1 ساعت ?? دقیقه
  • ژانر : انیمیشن ، درام ، خانوادگی
  • تاریخ اکران : دیماه 1401

پینوکیو، این شخصیت دوست داشتنی و معروف، نیازی به معرفی ندارد. همه ما دست کم، چندباری نام این پسر کوچک چوبی محبوب را شنیده‌ایم. قصـه این نسخه، همانند سایر نسخه‌های موجود از پینوکیو، با نگاهی کمی متفاوت‌تر از قبل است.

این انیمیشن، تنها دلیل‌ موجود در سال 2022 نیست که به قصـه پینوکیو پرداخته، Pinocchio (I) به کارگردانی Robert Zemeckis، نسخه‌ای زنده از پینوکیو دیزنی است که صبر می‌رود در سال 2022 به نمایش گذاشته شود. شما همراهان گرامی می‌توانید جهت دانلود انیمیشن های 2022 به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.

Lightyear

بهترین انیمیشن سال 2022
بهترین انیمیشن سال 2022
  • ژانر: علمی تخیلی، اکشن
  • کارگردان: انگوس مک لین (Angus MacLane)
  • صداپیشگان: کریس ایوانز و تایکا وایتیتی

این انیمیشن جذاب و کودکانه در ژانر کمدی، به نویسندگی Pete Docter، ساخته دست کارگردان توانا به نام Angus MacLane است. قصـه این دلیل‌ که در تاریخ June 17, 2022 اکران خواهد شد، درباره شخصیت Buzz Lightyear و شعار او، تا بی‌نهایت و فراتر از اون، شکل گرفته است.

نقد و بررسی انیمیشن Lightyear ؛ به سوی بی‌نهایت و فراتر از اون

باید بفهمید که این فیلم انیمیشنی تولید کمپانی‌های پیکسار و والت دیزنی است و اسپین آفی از سری فیلم‌های Toy Story محسوب می‌شود. در ضمن شما همراهان گرامی می‌توانید بهترین فیلم ها و سریال های فضایی و علمی تخیلی را از مقاله‌های زیر پیدا کنید و از دیدنشان خوشی ببرید:

Bob’s Burgers: The Movie

محبوب ترین انیمیشن 2022
انیمیشن جدید2022
  • تاریخ اکران: 27 می 2022 (6 خرداد 1401)
  • ژانر: کمدی، موزیکال
  • کارگردان: لورن بوچارد (Loren Bouchard)
  • صداپیشگان: اچ. جان بنجامین، دن مینتز، یوجین میرمن، لری مورفی و…

انیمیشن همبرگرهای باب، یکی از بهترین بهترین انیمیشن های 2022 ، در ژانر کمدی دلیل‌، Loren Bouchard است. Bob’s Burgers: The Movie، که در تاریخ May 27, 2022 اکران خواهد شد، فیلم بلندی، براساس مجموعه تلویزیونی متحرکی است که متاسفانه، طرح اون، ناشناخته است.

DC League of Super-Pets

انیمیشن های جدید
انیمیشن های جدید
  • تاریخ اکران: 29 ژولای 2022 (٧ مرداد ١۴٠١)
  • ژانر: ابرقهرمانی، کمدی
  • کارگردانان: جرد استرن (Jared Stern) و سمی لوین (Sam Levine)
  • صداپیشگان: دواین جانسون، کوین هارت، کیت مک کینون، جان کرازینسکی و…

این دلیل‌ به کارگردانی دو تا از بهترین کارگردانان مطرح به نام‌های، Jared Stern و Sam Levine ساخته شده و در تاریخ May 20, 2022 اکران خواهد شد. قصـه این دلیل‌، روایت‌گر نجات دنیا، در زمانی است که سوپرمن، در تعطیلات به سر می‌برد.

این انیمیشن در ژانر اکشن (بهترین فیلم های اکشن 2022 و بهترین فیلم های اکشن 2021بهترین انیمیشن 2022 به شمار می‌رود، به همکاری سگ سوپرمن با گربه‌ای پرنده می‌پردازد که برای پیشگیری از جنایت‌های نزد آمده، از هیچ کمکی به یک‌دیگر، افسوس نمی‌کنند.

Spider-Man: Into the Spider-Verse 2

جدیدترین انیمیشن های 2022
انیمیشن جدید2022
  • تاریخ اکران: 7 اکتبر 2022 (15 مهر 1401)
  • ژانر: ابرقهرمانی
  • کارگردانان: خوآکیم دوس سنتوس (Joaquim Dos Santos)، کمپ پاورز (Kemp Powers) و جاستین کی. تامپسون (Justin K. Thompson)
  • صداپیشگان: شامیک مورچه، جیک جانسون، هیلی استاینفلد، ایسا ری و…

متاسفانه داستانی از انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse 2 در دسترس نیست. اما میدانیم، این دلیل‌ یکی از بهترین انیمیشن های 2022 محسوب می‌شود که در جهانی موازی به نام Spider-Verse اتفاق می‌افتد. درواقع این کارتون جدید 2022 ، ادامه‌ای برای مردعنکبوتی 2018 است که در مقاله‌ای با عنوان بهترین انیمیشن های مارول معرفی شده است. در ضمن شما همراهان گرامی می‌توانید جهت دانلود بهترین انیمیشن های 2022 به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.

بهترین فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی 2022 که باید ببینید را می‌توانید از مقاله‌های زیر در سایت فیگار پیدا کنید:

Rumble

بهترین انیمیشن سال 2022
کارتون های جدید ۲۰۲۲
  • تاریخ اکران: 18 فوریه 2022 (29 بهمن 1400)
  • ژانر: کمدی، ورزشی
  • کارگردان: همیش گریو (Hamish Grieve)
  • صداپیشگان: ویل آرنت، تری کروس، گرالداین ویسونافن، رومن رینز، تونی دنزا و…

Rumble، به قلم Matt Lieberman و کارگردانی Hamish Grieve، یکی از انیمیشن های جدید در کالکشن 2022 به شمار می‌رود. این دلیل‌ در ژانر کمدی (بهترین فیلم های کمدی 2022)، خانوادگی، در تاریخ February 18, 2022 اکران می‌شود.

همانطور که مشاهده کردید، عنوان بعدی که در فهرست جدیدترین انیمیشن سال 2022 قرار می‌گیرد انیمیشن رامبل نام دارد. این انیمیشن قصـه دنیایی را بیان می‌کند که در اون کشتی هیولا، یک ورزش جهانی محسوب می‌شود. در این دنیا تخیلی، هیولاها، ورزشکاران عالی‌ای هستند.

Winnie، نوجوانی است که به خواست پدرش، توسط یک هیولای دوست داشتنی و البته قهرمان، آموزش می‌بیند تا سرانجام به اون چیزی که خود و پدرش آرزو دارند، دست پیدا کنند.

Super Mario Bros: The Movie

بهترین انیمیشن 2022
بهترین انیمیشن 2022

سوپر ماریو که ما بیش‌تر اون را به نام قارچ‌خور می‌شناسیم، قرار است در تاریخ December 21, 2022 اکران شود. این انیمیشن در ژانر کمدی، قصـه یک لوله‌کش به نام ماریو و برادرش لوئیجی را روایت می‌کند.

این دو نفر، با عبور از هزارتوی زیرزمینی، تمام تلاش خود را، برای نجات شاهزاده خانم زندانی، می‌کنند. Super Mario Bros: The Movie، در واقع دلیل‌ اقتباسی از همان بازی کامپیوتر‌ای محبوب، قارچ‌خور است.

The Bad Guys

محبوب ترین انیمیشن 2022
محبوب ترین انیمیشن 2022
  • تاریخ اکران: 22 آوریل 2022 (2 اردیبهشت 1401)
  • ژانر: کمدی، سرقت
  • کارگردان: پی‌یر پریفل (Pierre Perifel)
  • صداپیشگان: سمی راکول، آکوافینا، آنتونی راموس، مارک مارون و…

انیمیشن بچه‌های بد، به کارگردانی Pierre Perifel، در ژانر کمدی، ساخته و در تاریخ April 15, 2022 اکران خواهد شد. این دلیل‌ به بیان قصـه آقای گرگ، آقای مار، پیرانا، آقای کوسه و خانم تارانتولا می‌پردازد که در حال کشیدن نقشه‌ای برای سرقت هستند.

درواقع این عنوان از کارتون های جدید ۲۰۲۲ درباره چند شخصیت شرور اصلاح شده است که درک نشده‌اند. آنها از زندگی پر از جرم (بهترین فیلم های جنایی و معمایی 2022) و جنایت خودشان کناره می‌گیرند و تصمیم می‌گیرند به نام نیروهای نیکی و خوب زندگی کنند.

Kayara

انیمیشن های جدید
انیمیشن های جدید
  • تاریخ اکران: 1 دسامبر 2022 (10 آذر 1401)
  • ژانر: ماجراجویی
  • کارگردان: سزار زلادا (Cesar Zelada)
  • صداپیشگان: آنا تنی

کایارا که قرار است در تاریخ December 1, 2022، اکران شود، توسط Cesar Zelada ساخته شده است. کایارا، به یک قصـه دخترانه می‌پردازد. یک بانوی کم سن اینکایی، که آرزو دارد به گروه Chasqui Inca، که فقط مختص به مردان است، ورود پیدا کند. شما همراهان گرامی می‌توانید جهت دانلود انیمیشن های 2022 به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.

Dragonkeeper

جدیدترین انیمیشن های 2022
جدیدترین انیمیشن های 2022

در تاریخ چین باستان، اژدهایانی وجود داشتند که دوست انسان‌ها بودند. اما اتفاقاتی افتاد که همبستگی اون‌ها از بین رفت و این مخلوقات جادویی شکار شدند. سال‌ها سپس در قلعه‌ای دور افتاده، دختر جوانی مجدد این دوستی بعید و غیرممکن را شکل می‌دهد.

اژدهاچی، این دلیل‌ دوست داشتنی و غیرواقعی به کارگردانی Salvador Simó و نویسندگی Carole Wilkinson، در تاریخ February 3, 2022 اکران خواهد شد و قطعا مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد.

Spellbound

بهترین انیمیشن سال 2022
بهترین انیمیشن سال 2022

طلسم شده، نام دلیل‌ Vicky Jenson است که قرار است در تاریخ November 11, 2022 اکران شود. قصـه Spellbound، به روایت زندگی الیان می‌پردازد. الیان، نوجوانی است که با استفاده از قدرت جادویی خود، از خانواده‌اش، در برابر تهدید‌های نیروهای مخالف روشنایی و تاریکی نگهداری می‌کند.

Puss in Boots: The Last Wish

بهترین انیمیشن 2022
بهترین انیمیشن 2022
  • تاریخ اکران : 23 سپتامبر 2022 (1 مهر 1401)
  • ژانر: فانتزی، ماجراجویی، کمدی
  • کارگردان: جوئل کرافورد (Joel Crawford)
  • صداپیشگان: آنتونیو باندراس، کریس میلر، کیلی آلیسا فلاناگن و…

گربه چکمه پوش که هشت مورد از آرزوهای زندگی خود را برآورده کرده است، الآن برای انجام آخرین مورد اون، درون ماجراجویی عظیم و افسانه‌ای می‌شود. او در یک ماجراجویی پرخطر تصمیم دارد چیزی اسطوره‌ای به نام Last Wish را پیدا کند تا بتواند جان‌هایش را برگرداند. این عنوان نیز از برترین کارتون های ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

Hump

محبوب ترین انیمیشن 2022
محبوب ترین انیمیشن 2022

این دلیل‌ که در تاریخ January 6, 2022 اکران خواهد شد، قصـه یک شتر با چشمانی عظیم را روایت می‌کند. او با روباه و بزی برای یافتن بهترین دوستش، در صحرای عربستان، هم‌مسافرت می‌شود.

 The House

بهترین انیمیشن های 2022
بهترین انیمیشن های 2022
  • تاریخ اکران: 14 ژانویه 2022 (24 دی 1400)
  • ژانر: بزرگسال
  • امتیاز IMDb: نمره 6.8
  • کارگردانان: اما د اسوف (Emma de Swaef)، مارک جیمز روئلر (Marc James Roels)، نیکی لیندروث ون بر (Niki Lindroth von Bahr) و پالوما بائسا (Paloma Baeza)
  • صداپیشگان: میا گاث، کلاودی بلکلی، متیو گود و…

خانه پویانمایی کمدی سیاه (بهترین انیمیشن های کمدی سیاه) استاپ موشن ساخت سال ۲۰۲۲ برای بزرگسالان است که سه قصـه گوناگون پیرامون یک خانه را در دوره‌های زمانی و شخصیت‌های مختلف روایت می‌کند. این مجموعه برای نتفلیکس توسط استودیو نکسوس در لندن با قصـه‌هایی به کارگردانی اما دی سواف، مارک جیمز رولز، نیکی لیندروت فون باهر و پالوما بائسا کارگردانی شده‌است.

Luck

انیمیشن های جدید
انیمیشن شانس 2022
  • تاریخ اکران: 18 فوریه 2022 (29 بهمن 1400)
  • ژانر: کمدی
  • کارگردان: پگی هولمز (Peggy Holmes)
  • صداپیشگان: جین فوندا و ووپی گلدبرگ

شانس، به کارگردانی Peggy Holmes یکی از بهترین انیمیشن های 2022 در ژانر کمدی، در تاریخ February 18, 2022، اکران خواهد شد. این انیمیشن، قصـه پرده‌برداری از رازها و نبردهای هزارساله، بین سازمان‌های خوش‌شانسی و بدشانسی را، روایت می‌کند.

درواقع این عنوان از لیست کارتونهای ۲۰۲۲ درباره دختری بدشانس است که درون دنیا شانس خوب و بد می‌شود. او به کمک موجوداتی جادویی (بهترین انیمه های جادویی) تلاش دارد تا نیرویی توانا‌تر از شانس را آزاد سازد.

Blazing Samurai

جدیدترین انیمیشن های 2022
جدیدترین انیمیشن های 2022

سامورایی شعله‌ور، بهترین انیمیشن سال 2022 ، در ژانر اکشن توام با کمدی است. این دلیل‌، قرار است در سال 2022 اکران شود. نزد‌بینی می‌شود، Blazing Samurai با استقبال زیادی از سوی مخاطبین رو‌به‌رو شود. اگر می‌خواهید با انیمیشن‌های بیشتری دوست شوید روی لینک بهترین انیمیشن ها کلیک کنید.

قصـه این انیمیشن، روایت‌گر سگ دوست داشتنی‌ای است، که رویاهای بسیاری، درباره سامورایی شدن در سرش می‌پروراند. این شخصیت بامزه، در جست‌وجوی سرنوشت خود، به حرکت در می‌آید.

The Master and Margarita

بهترین انیمیشن سال 2022
کارتون 2022

استاد و مارگاریتا، به نویسندگی و کارگردانی Alexander Golberg Jero در تاریخ June 21, 2022، اکران خواهد شد. The Master and Margarita را می‌توان محبوب ترین انیمیشن 2022 نام برد.

این دلیل‌، به روایت قصـه زندگی استادی می‌پردازد که در حوزه نویسندگی، کوشش می‌کند. رمانی که توسط او به نگارش در آمده، توسط دولت، ممنوعه، اعلام شده است.

معشوقه او، که مارگاریتا، نام دارد. تصمیم می‌گیرد، با فروختن روح خود به شیطان، خود را به نام یک پروفسور در مسکو جا بزند، تا بتواند استاد را، از قسمت بستری بیماران روانی، نجات دهد.

Fireheart

بهترین انیمیشن های 2022
بهترین انیمیشن های 2022
  • کارگردان تئودور تای و لورنت زیتون
  • بازیگران اولیویا کوک،‌ ویلیام شاتنر، لوری هولدن و کنت برانا
  • توزیع‌کننده انترتینمنت وان
  • تاریخ‌های انتشار ۲ فوریه ۲۰۲۲ (فرانسه) و ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۲ (کانادا)
  • وقت تاریخ ۹۲ دقیقه
  • سرزمین کانادا و فرانسه
  • زبان انگلیسی

جورجیا نولان شانزده ساله آرزو دارد اولین زن آتش علامت دنیا باشد. هنگامی که یک آتش افروز مرموز شروع به سوزاندن برادوی می‌کند، آتش نشانان نیویورک شروع به ناپدید شدن می‌کنند. شهردار نیویورک، پدر جورجیا، شاون، از بازنشستگی فراخوانده می‌شود تا تحقیقات در مورد ناپدید شدن ها را رهبری کند. جورجیا که از کمک به پدرش و نجات شهرش ناامید است، خود را به نام مرد جوانی به نام “جو” در می‌آورد و به گروه کوچکی از آتش نشانان نامناسب می پیوندد که تلاش می کنند آتش افروز را متوقف کنند.

Hotel Transylvania 4

hotel transylvania 4 svelato logo nuova data d uscita vicinissima v3 510337 1
کارتونهای جدید ۲۰۲۲
  • تاریخ اکران: 14 ژانویه 2022 (24 دی 1400)
  • ژانر: کمدی، هیولایی
  • کارگردانان: جنیفر کلاسکا (Jennifer Kluska) و درک درایمون (Derek Drymon)
  • صداپیشگان: اندی سمبرگ، سلینا گومز، کاترین هان، جیم گافیگان، استیو بوشمی و…

این انیمیشن یکی از بهترین انیمیشن های 2022 است که می‌تواند موجبات شادی و خوشی شما را آماده کند. این انیمیشن چهارمین و آخرین قطعه از سری انیمیشن های Hotel Transylvania محسوب می‌شود. در رابطه با ساختار روایی این انیمیشن که از برترین کارتون های ۲۰۲۲ است، می‌بینیم که شخصیت دراکولا و دوستانش تبدیل به انسان می‌شوند و کاراکتر جانی به یک هیولا تغییر شکل می‌دهد.

تحلیل انیمیشن هتل ترانسیلوانیا ۴

فیلم جدید2022
کارتون های جدید ۲۰۲۲

کمدی موقعیت و کمدی کلامی در این انیمیشن به خوبی چهره می‌دهد. خنده را در هیجانی‌ترین لحظات به خوبی می‌گیرد و شور را در خنده‌دارترین موقعیت‌ها به خوبی به انسان تلقین می‌کند. این فیلم با تکنیک انیمیشین‌سازی سه بعدی ساخته شده است. پیشتر و در نقد انیمیشین Encanto 2021به بررسی این تکنیک پرداخته شده است.

53٪ از 59 بررسی مثبت هستند. با میانگین امتیاز 5.30/10. اجماع انتقادی این وب‌سایت می‌گوید: “هتل ترانسیلوانیا: ترانسفورمانیا همانند فیلم‌های سه‌گانه‌ای قبلی فیلمی متوسط برای تماشای خانوادگی است. فیلم بد نیست اما در کل نسبتا بدور از خلاقیت است”.

هتل ترانسیلوانیا 4 به وضوح علامت می‌دهد این فرانچایز باید با قطعه سوم به کار خود خاتمه می‌داد و بیش از این حرفی برای گفتن ندارد. زیرا به‌طور کلی عملکرد کسانی که جایگزین غایبین پروژه شدند خوب بوده است.

نمی‌توان گفت همه چیز به صداپیشگان یا حتی کارگردان سری ختم می‌شده؛ بلکه با یک دید اجمالی به هتل ترانسیلوانیا، می‌فهمیم این سری پتانسیل بیشتری برای ادامه کار ندارد و از تمام ظرفیت‌های ممکن خود استفاده برده است.

زیادتر بخوانید: نقد انیمیشین هتل ترانسیلوانیا 4

Chickenhare and the Hamster of Darkness

بهترین انیمیشن های 2022
بهترین انیمیشن های 2022
  • تاریخ اکران: 2 فوریه 2022 (13 بهمن 1400)
  • ژانر: خانوادگی (بهترین فیلم های خانوادگی 2022)
  • کارگردان: بن استاسن (Ben Stassen)
  • صداپیشگان: دنی فهسنفلد و دونته پاریس

این انیمیشن جذاب محصول بلژیک و فرانسه است. قصـه اون که یکی جدی‌ترین های فهرست جدیدترین انیمیشن سال 2022 هم می‌باشد، درباره یک قهرمان کم سن است که نیمه مرغ، نیمه خرگوش محسوب می‌شود. او تمایل دارد علیرغم متفاوت بودنش، دیگران او را دوست بدارند و با وجود بی تجربگی‌اش، عاشق ماجراجویی هم می‌باشد.

Doraemon: Nobita’s Little Star Wars

بهترین انیمیشن های 2022
بهترین انیمیشن های 2022, انیمیشن هایی که در سال 2022 اکران می شوند
  • تاریخ اکران: 4 مارس 2022 (13 اسفند 1400)
  • ژانر: علمی تخیلی
  • کارگردان: سوسومو یاماگوچی (Susumu Yamaguchi)
  • صداپیشگان: واسابی میزوتا، مگومی اوهارا، یومی کاکازو، سوبارو کیمورا و…

انیمیشن Doraemon در واقع بازسازی فیلمی به نام Doraemon: Nobita’s Little Star Wars محصول سال 1985 است. قصـه این کارتون جدید ۲۰۲۲ به این شکل است که یک روز نوبیتا موشکی کوچک را برمی‌دارد و از درون اون بیگانه‌ای کوچک و انسان‌نما به نام پاپی خارج می‌آید. این بیگانه از سیاره‌ای به نام پیریکا به زمین آمده است.

Lyle, Lyle, Crocodile

بهترین انیمیشن های 2022
بهترین انیمیشن های 2022
  • تاریخ اکران: 18 نوامبر 2022 (27 آبان 1401)
  • ژانر: موزیکال، کمدی
  • کارگردانان: ویل اسپک (Will Speck) و جاش گوردون (Josh Gordon)
  • صداپیشگان: خاویر باردم، وینسلو فگلی، کنستانس وو، لیریک هرد و…

فیلم لایو اکشن (بهترین فیلم های لایو اکشن 2022) انیمیشنی Lyle, Lyle, Crocodile نیز از بهترین انیمیشن های 2022 محسوب می‌شود. قصـه این کارتون جدید ۲۰۲۲ درباره تمساحی است که در خانه‌ای در نیویورک سیتی زندگی می‌کند. این خزنده که لایل نام دارد عاشق کمک کردن به خانواده پریم است و با بچه‌های همسایه بازی می‌کند، اما یکی از همسایگان معتقد است که جای او در باغ وحش است. قطعا یکی از مورد انتظارترین کارتون های سال جدید همین انیمیشن است که نباید یاد بردن شود.

Mario

بهترین انیمیشن های 2022
بهترین انیمیشن های 2022
  • تاریخ اکران: 21 دسامبر 2022 (30 آذر 1401)
  • ژانر: کمدی، ماجراجویی
  • کارگردانان: آرون هورواث (Aaron Horvath) و مایکل جلنیک (Michael Jelenic)
  • صداپیشگان: کریس پرت، آنیا تیلور-جوی، چارلی دی، جک بلک و…

انیمیشن ماریو، سومین فیلم اقتباسی از سری بازی‌های ماریو و از بهترین انیمیشن های جدید سال 2022 محسوب می‌شود. این عنوان نیز قطعا در فهرست جدیدترین انیمیشن سال 2022 باید قرار بگیرد و فراوان هم سر و صدا خواهد کرد.

The Ice Age Adventures of Buck Wild

انیمیشن سینمایی 2022
مورد انتظارترین کارتون های سال جدید
  • ژانر: ماجراجویی، کمدی
  • کارگردان: جانی دانکن، مارشال فلس الیوت
  • شرکت سازنده: انیمیشن قرن بیستم (20th Century Animation)
  • توزیع کننده ایالات متحده: دیزنی پلاس ؛ انیمیشن سینمایی 2022
  • تاریخ انتشار: ۲۸ ژانویه ۲۰۲۲ – ۸ بهمن ۱۴۰۰

قصـه فیلم جدید حول یک راسو به نام «باک وایلد» با صداپیشگی سایمن پگ می‌چرخد که برای اولین‌بار در سومین فیلم این مجموعه به نام عصری یخبندان: طلوع دایناسورها (Ice Age: Dawn of the Dinosaurs) به بینندگان معرفی شد.

نقد انیمیشن عصر یخبندان 6 (Ice Age Adventures of Buck Wild)

این بار شاهد تلاش ادی و کرش برای پیدا کردن محلی برای زندگی هستیم، هرچند که اون‌ها فراوان زود راه را گم کرده و خود را وابسته در بین دنیای گمشده می‌بینند. دراین بین راسویی به نام باک وایلد به کمک‌شان آمده و پس از نجات اون‌ها، همگی عازم مأموریتی مهم می‌شوند تا دنیای گمشده را از سلطه دایناسورها نجات دهند. شما همراهان گرامی می‌توانید جهت دانلود انیمیشن های 2022 به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.

Belle

بهترین انیمیشن سال 2022
بهترین انیمیشن سال 2022
  • تاریخ اکران: 14 ژانویه
  • ژانر: ماجراجویی، درام
  • کارگردان: Mamoru Hosoda

هوسودا همانند فیلم قبلی خود «جنگ‌های تابستانی» بار دیگر به بررسی فضای سایبری و واقعیت‌های جایگزین اون می‌پردازد. با فیلم میرای (Mirai) در سال 2018 کارگردان سرشناس ژاپنی مامورو هوسودا با استقبال پهناور‌تری از جمله نامزدی اسکار روبرو شد.

بل اژدها و پرنسس کک مکی (Belle) بر سوزو، نوجوانی که در یک شهر روستایی در دنیای واقعی زندگی می‌کند، تمرکز دارد اما در یک قلمرو غیر واقعی سرشناس به U، به یک ستاره محبوب پاپ تبدیل می شود.

نقد انیمه Belle (بل) ؛ همزیستی واقعیت و خیال !

در این انیمیشن از بهترین انیمیشن های 2022 بر پایه تصاویر موجود در تریلر، تلاش جدید هوسودا به نام یکی دیگر از ویژگی‌های پر تلاش و از نظر بصری نگاه دقیق کننده به نظر می‌رسد که برخی از یادداشت‌ها را از افسانه کلاسیک «دیو و دلبر» گرفته است.

Apollo 10½: A Space Age Childhood

بهترین انیمیشن های 2022
بهترین انیمیشن های 2022

این انیمیشن یک قصـه تخیلی از یک علم‌آموز کلاس چهارم را به عکس می‌کشد که اولین فردی است که روی ماه فرود می‌آید و گلن پاول، جک بلک، زکری لی‌وای و جاش ویگینز در اون بازی می‌کنند. آپولو ۱۰۱۲: کودکی در عصر فضا در ۱۳ مارس ۲۰۲۲ در جنوب از جنوب غربی اکران شد و در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۲۲ قبل از نمایش اول آوریل در نتفلیکس در سینماهای منتخب اکران شد. این فیلم نقدهای مثبتی را دریافت کرد و با تمجید از نویسندگی، جلوه‌های بصری و حس نوستالژیک اون مواجه شد.

نقد انیمیشن Apolo 10 1/2 ؛ اثری نوستالژیک در فضا تاریخِ کودکی

زیادتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین انیمیشن های 2022 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به نام نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با اون بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان گرامی می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و کوتاه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

سوال‌های متداول

بهترین انیمیشن ‌های 2022 کدام‌اند؟

از جمله بهترین انیمیشن ‌های 2022 می‌توان از انیمیشن بازلایتیر، انیمیشن هتل ترانسیلوانیا 4، انیمیشن پینوکیو و انیمیشن قرمز شدن نام برد. فهرست کامل بهترین انیمیشن های ۲۰۲۲ را در مقاله سایت فیگار بخوانید.

بهترین انیمیشن ‌های ۲۰۲۲ دیزنی و پیکسار کدام‌اند؟

به جز انیمیشن محبوب لایتیر دیگر دلیل‌ محبوب دیزنی انیمیشن قرمز شدن است که حال و هوایی ویژه و دوست داشتی دارد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *