اپل راهکار جدیدی برای افزایش قدرت آیفون 14 و 14 مکس دارد


تراشه آیفون 14 و آیفون 14 مکس، همان تراشه Bionic A15 است که در سری آیفون 13 به کار گرفته شد. با این‌حال، گفته می‌شود که این دو گوشی آیفون از قدرت بیشتری نسبت به نسل قبلی برخوردار خواهند شد.

آبان تتر

صبر می‌رود شرکت اپل در ماه سپتامبر (شهریور تا آغاز مهر) از نسل جدید آیفون رونمایی کند. نسل بعدی آیفون شامل آیفون 14، آیفون 14 مکس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس خواهد بود.

تحلیلگر اپل، مینگ چی کو (Ming Chi Kuo)، در آغاز ماه مارس (اسفند) افشا کرد که تنها مدل‌های پرو و پرو مکس، به پردازنده نسل بعدی اپل، یعنی A16 Bionic مجهز می‌شوند و مدل‌های آیفون 14 و آیفون 14 مکس با پردازنده‌های سری قبلی آیفون، یعنی A15 Bionic عرضه خواهند شد. مارک گورمن از بلومبرگ هم این ادعا را تایید کرده است.

تراشه آیفون 14 و 14 مکس

افشاگری به نام ShrimpApplePro مدعی شد که آیفون 14 و آیفون 14 مکس نسبت به سری 13 آیفون، عملکرد بهتری خواهند داشت. این دو گوشی به همان تراشه‌ای مجهز می‌شوند که در سری آیفون 13 استفاده شده است. با این‌حال، سری جدید عملکرد بهتری نسبت به سری قبلی خود خواهد داشت و به عبارتی، اصلاح شده و بهینه‌سازی شده است.

تراشه آیفون 14

گفتنی است که دلیل خوب تر بودن عملکرد آیفون 14، مودم سلولار جدید، طراحی داخلی جدید و دیگر تغییرات اعمال شده، خواهد بود. از دیگر امکانات بهبود یافته سری جدید می‌توان به رم 6 گیگابایتی نشانه کرد که 2 گیگابایت از سری آیفون 13 زیادتر بوده و یک مودم جدیدتر و کارآمدتر دارد. همچنین اندازه کوچک‌تری دارد و از قدرت کمتری استفاده می‌کند و در نهایت از عملکرد بالایی برخوردار است.

گفته می‌شود بحران کمبود تراشه در سطح دنیا، منجر به اتخاذ تصمیم اپل در محدود کردن تراشه‌های جدید به سری آیفون پرو و آیفون پرو مکس شده است. تقریبا یک ماه و نیم تا حادثه اپل و رونمایی رسمی آیفون 14 باقی مانده است و احتمالا در این وقت از جزئیات بیشتری از آیفون‌های جدید اپل منتشر می‌شود.

زیادتر بخوانید:

نظر شما در مورد تراشه آیفون 14 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قطعه کامنت با پونل در بین بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *