اصلاح با تیغ و معایب اون + هر آنچه که باید در باره اصلاح شکل با تیغ بفهمید


shae

اصلاح با تیغ و معایب اون

اصلاح شکل یکی از دغدغه های خانم ها می باشد. بسیاری از افراد زمان زیادی برای سپری نمودن در آرایشگاه ها ندارندو برای اینکه بتوانند سریع تر اصلاح شکل خود را انجام دهند از تیغ شکل استفاده می کنند. این روش می تواند مزایا و معایبی به دنبال داشته باشد که در ادامه در مورد اون صحبت خواهیم کرد.

مزایای اصلاح شکل با تیغ:

1- در تاریخ اصلاح شکل با تیغ، با توجه به این نکته که یک پوسته نازک از سلول های مرده پوست از سطح اون حذف می شوند، منافذ پوست امکان تنفس دارند و مواد مغذی راحت تر به سلول های پوسته های زیرین می رسد و آبرسانی پوست به درستی انجام می شود.

2- پوسته برداری سپس از اصلاح شکل با تیغ به ما برای داشتن پوست شفاف و روشن کمک می کند و پوست، لطیف تر و لطیف تر خواهد شد.

 

روتین تخصصی موهای شما

روتین تخصصی موهای شما

 

3- این روش دارای سرعت بالایی است و نیاز به دقت فراوان ندارد و روشی بدون درد است. شما می توانید با کمترین هزینه اقدام به اصلاح شکل خود با تیغ نمایید.

معایب اصلاح شکل با تیغ:

با وجود مزایایی که برای این روش اصلاح گفته شد، تیغ زدن خالی از نقص و ایراد نیست و گاهی صدمه‌های ویژه خودش را در پی دارد.

1- یکی از معایب اصلاح شکل با تیغ ساختن مو های زیر پوستی است. موهای زیرپوستی در شرایطی ساختن می‌شوند که شما موهای خود را از ته بتراشید. در این شکل اگر لبه فولیکول با سلول های مرده بسته شود، مو دیگر نمی‌تواند از پوست خارج بزند و در نتیجه در زیر پوست رشد می‌کند.

2- یکی دیگر از واکنش‌هایی که پوست شما ممکن است در برابر تیغ از خود علامت دهد، ساختن جوش های زیر پوستی یا جوش های سرسفید است.

3- التهاب و قرمز شدن پوست شکل سپس از استفاده از تیغ از دیگر معایب این روش محسوب می‌شود. شما با این روش سطح پوست خود را خراش می‌دهید. در این شکل اگر پوست حساسی داشته باشید، ممکن است وابسته التهاب و قرمزی شود.

4- یکی دیگر از معایب اصلاح شکل با تیغ بریدن پوست شکل و زخم شدن اون است . اگر وقت اصلاح شکل خود مواظب نباشید یا زاویه قرارگیری تیغ روی  شکل صحیح نباشد، احتمال دارد شکل خود را زخم کنید.

5- و در آخر سطح تیغ سپس از مدتی تبدیل به محلی برای تجمع میکروب ها و باکتری ها می‌شود، در نتیجه، در شکل عدم رعایت بهداشت و ضد عفونی نکردن تیغ ها، ممکن است میکروب‌ها را به پوست خود منتقل کرده و دلیل بروز مشکلات پوستی شوید.

همچنین ببینید : 4 روش پاکیزه کردن جوش سرسیاه

همچنین ببینید : سرم جوانساز پوست چیست ؟

نکات مهم وقت تیغ زدن شکل:

اگر شکل‌تان را به روش درستی تیغ بزنید، امکان چهره دادن این مشکلات پوستی کمتر خواهد بود. برای پیشگیری از انتقال هرگونه کثیفی و ویروس، حتما تیغ اصلاح‌تان را قبل از استفاده با الکل ضدعفونی کنید. و برای اینکه پوست‌تان وابسته سوختگی نشود، از تیغ زدن‌های مکرر با تیغ کند خودداری کرده و به جای اون تیغ جدید و تیزی را تهیه کنید.

برای شکل و بدن‌تان از تیغ‌های مجزایی استفاده کنید و مهم‌تر از همه روش اصلاح صحیح با تیغ را یاد بگیرید. قبل از تیغ زدن شکل باید پوست‌تان را مهیا کنید؛ به این ردیف که ابتدا شکل را مرطوب کرده و پوست‌تان را به ژل یا فوم اصلاح آغشته کنید. سپس موها را در جهت رشدشان اصلاح کرده و از فشار فراوان تیغ روی پوست دوری کنید. سپس از اصلاح هم از خاراندن پوست‌تان دوری کرده و حتما از محصولات افترشیو و مرطوب کننده استفاده کنید. خوب تر است این محصولات فاقد محرک‌های معطر و بو باشند تا پوست تحریک نشود.

سپس از تیغ زدن شکل، از تونرهای معطر اسیدهای آلفا یا بتا هیدروکسی اسید و رتینوئیدها استفاده نکنید؛ زیرا که این محصولات دلیل تحریک پوست‌ تان می‌شود. همچنین سرم‌های آبرسان حاوی هیالورونیک اسید مسکن فراوان خوبی برای پوست جدید اصلاح شده هستند.

و نکته آخر تغییر جنس، ضخامت و تعداد موهای زائد فقط در دلیل‌ افزایش سن و تغییر هورمون‌ها ممکن است و روش‌های اصلاح نمی‌تواند هیچ گونه تغییری در اون‌ها به وجود بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *