ارزش سهام عدالت امروز دوشنبه 10 مرداد ماه 1401


شهریور امسال موعد شروع به کار سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، در زمینه سهام عدالت متوفیان می‌گوید: نزد‌بینی‌ها و هماهنگی‌ها علامت می‌دهد که بتوانیم سامانه انتقال سهام عدالت به وراث را تا شهریور ۱۴۰۱ کلید بزنیم.

نزد از این اعلام شده بود که وراث این افراد باید امور مربوط به انحصار ورثه را انجام دهند و پس از اون در صبر راه‌اندازی سامانه الکترونیکی برای تقسیم سود سهام متوفی به وراث چشم به راه بمانند. پس از راه‌اندازی این سامانه سود سهام عدالت فرد متوفی، بر پایه انحصار ورثه، به حساب وراث واریز خواهد شد.

سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟

سبد سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و نمادهای عظیم بازار اندوخته تشکیل شده است که در هفته‌ های قبل با نوسان در میزان ارزش دنبال بوده است. این سهام در بهمن ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در اسفندماه نیز روند نوسانی داشت.

ارزش این سهام در هفته اول فروردین ماه برخلاف رشد شاخص‌های عملکردی بازار اندوخته، با کاهش ارزش مواجه شد، اما در هفته دوم فروردین ماه و با رشد شاخص کل، ارزش سهام عدالت نیز رشد قابل قبولی داشته است. البته ارزش این سهام در هفته سوم فروردین ماه با افت مواجه شد. ارزش این سهام در هفته چهارم فروردین ماه با رشد 4 درصدی که داشت افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

سهام عدالت در تمام هفته های اردیبهشت ماه با افزایش ارزش روبرو شد. ارزش سهام عدالت در هفته اول اردیبهشت ماه با رشد 0.85 درصدی مواجه شده است. ارزش این سهام در هفته دوم اردیبهشت ماه کاهش 0.42 درصدی یافت. ارزش این سبد ثروت در هفته سوم اردیبهشت ماه رشد 0.68 درصدی را تجربه کرد. ارزش سهام عدالت در هفته پایانی اردیبهشت ماه با رشد 1.7 درصدی روبرو شد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای آماده در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار اندوخته هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به نظم برابر است با 7 میلیون و 378 هزار تومان، 8 میلیون و 875 هزار تومان، 9 میلیون و 597 هزار تومان و 18 میلیون و 40 هزار تومان.برگه‌های سهام عدالت در قیمت‌های اسمی 409 هزار تومانی، 492 هزار تومانی، 532 هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته سوم اردیبهشت ماه به نظم با کاهش  116 هزار تومانی، 140 هزار تومانی، 151 هزار تومانی و 284 هزار تومانی نسبت به هفته دوم خردادماه مواجه شده‌اند.

بنابراین شرح، ارزش سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال قبل به نظم با کاهش قیمت 8 میلیون و 201 هزار تومانی، 9 میلیون و 865 هزار تومانی، 10 میلیون و 667 هزار تومانی و 20 میلیون و 51 هزار تومانی روبرو شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *