آخرین وضعیت طرح ترافیک تهران امروز سه شنبه 11 مرداد ماه 1401


در این مطلب از صفحه اقتصاد درباره آخرین وضعیت طرح ترافیک تهران امروز سه شنبه 11 مرداد ماه 1401 مطلبی را برایتان مهیا کرده ایم که در زیر از نظرتان می گذرد.

معاونت و سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ساعت اجرای طرح ترافیک و کنترل کثیفی هوا امروز از 6:3۰ تا 17 اجرا خواهد شد. در این اطلاعیه آمده است: با استناد به شصت و هشتمین صورتجلسه شورای حمل و تعریف و ترافیک شهر تهران و نیز با توجه به بازگشت ساعت کاری ادارات و سازمان‌ها ، ساعت اجرای طرح ترافیک و کنترل کثیفی هوا در شهر تهران از ساعت 6:3۰ تا 17 خواهد بود.

عوارض تردد در محدوده‌های ترافیکی برای خودروها با توجه به نوع معاینه فنی (اعم از عادی، برتر و یا هیبریدی- برقی)، محدوده سکونت، محدوده تردد، ساعات تردد، پس از دریافت تصاویر اون پردازش و محاسبه می‌شود. ساعات اوج تردد سحر‌ها از 6:۳۰ تا ۱۰:۳۰ و ساعات اوج تردد عصرها (فقط ورود) از 6:۳۰ تا 17 تعریف شده و بازه زمانی ۱۰:۳۰ تا ۱۴:۳۰ نیز به نام ساعات تردد غیراوج در نظر گرفته شده است.
شهروندان محترم می توانند برای دریافت اخبار و اطلاعات زیادتر در خصوص طرح ترافیک به سامانه تهران من به نشانی my.tehran.ir مراجعه فرموده و یا با شماره ۱۳۷ کد ۵ تماس نتیجه نمایند.

طرح ترافیک امروز
طرح ترافیک امروز

طرح ترافیک و طرح کنترل کثیفی هوا در چه ساعاتی اجرا می گردد؟

طرح ترافیک و طرح کنترل کثیفی هوا در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ سحر الی ۱۷:۰۰ اجرا خواهد شد و یکبار خروج از محدوده های ترافیکی از ساعت ۱۴:۳۰ به سپس رایگان می باشد. ضمنا اعلام می گردد در روز پنجشنبه ها تنها محدوده کنترل کثیفی هوا از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳ اجرا می شود.

 آیا ابعاد و مرزهای محدوده کنترل کثیفی هوا با محدوده زوج یا فرد گذشته متفاوت است؟

خیر، ابعاد و مرزهای این محدوده همان ابعاد و مرزهای محدوده زوج یا فرد گذشته است.

مرزهای این محدوده از شمال به بزرگراه اراده (از تقاطع امام علی (ع) تا تقاطع شهید چمران) ،

از سو جنوب به بزرگراه بعثت ( از تقاطع امام علی (ع) تا تقاطع شهید نواب)،

از سو شرق به بزرگراه امام علی(ع) از تقاطع شهید اراده تا تقاطع بعثت) و

از سو غرب به بزرگراه شهید چمران ( از تقاطع شهید اراده تا تقاطع بعثت) محدود می شود.

 آیا برای خروج از محدوده کنترل کثیفی هوا در صورتیکه روز پلاکم باشد باید عوارض پرداخت شود ؟

با توجه به اجرای طرح کنترل کثیفی هوا، زوج یا فرد بودن پلاک ماشین ملاک تردد نمی‌‌باشد. هر ماشین با پلاک تهران به شرط نام نویسی در سایت تهران من و افزودن ماشین در اکانت تهران من ، ۲۰ روز در هر دوره مجاز به تردد رایگان در محدوده‌ی کنترل کثیفی هوا (زوج یا فرد گذشته) می‌باشد. این مزیت برای خودروهای پلاک شهرستان تا ۱۵ روز برای هر دوره برقرار می‌باشد.

چنانچه خروج از محدوده کثیفی هوا شکل گیرد ، از سهمیه فصلی کسر و چنانچه خروج از محدوده طرح ترافیک انجام گیرد .عوارض در نظر گرفته خواهد شد و از شارژ حساب شهروندی کسر خواهد شد.

نکته: تعداد روزهای مجاز تردد های رایگان فصلی قابل انتقال به دوره سپس نیست. در ضمن پلاک های تهران شامل پلاک هایی می شود که دو رقم سو راست اون شامل ۱۱-۲۲-۳۳-۴۴-۵۵-۶۶-۷۷-۸۸-۹۹-۱۰-۲۰-۳۰ باشد.

 آیا با سهمیه ۲۰ روز در هر دوره می توان درون محدوده طرح ترافیک اصلی شد؟

خیر، سهمیه ۲۰ روز تردد رایگان فقط جهت تردد در محدوده کنترل کثیفی هوا می باشد و چنانچه تصمیم ورود به محدوده طرح ترافیک را دارید می بایست حساب شهروندی خود را به میزان کافی شارژ نمایید تا در تاریخ انجام محاسبات مبلغ تعرفه بصورت خودکار کسر گردد.

 آیا برای استفاده مندی از امتیاز ۲۰ روز در هر دوره برای ساکنین کنترل کثیفی هوا نیاز به انجام کار خاصی می باشد؟

فقط کافیست در تهران من نام نویسی و سپس در قطعه “عوارض ماشین و طرح ترافیک” و گزینه “افزودن ماشین” اقدام به ثبت ماشین نمایید.

 آیا خروج از محدوده کنترل کثیفی هوا نیز دلیل کسر از سهمیه ۲۰ روز می شود؟

بلی، اصل بر تردد است لذا خروج نیز همانند ورود شامل این داستان می شود.

جهت انتقاد به پیامک ارسال شده مبنی بر تردد غیر مجاز در محدوده ترافیکی چه اقدامی می بایست انجام دهیم ؟

پس از ورود به حساب کاربری از منوی سو راست گزینه پشتیبانی را انتخاب و اقدام به ثبت تیکت نمایید.

در نظر داشته باشید ارائه اطلاعات معبر و یا خودروی متخلف ( مخدوش کننده پلاک) فقط با نامه از دستگاه قضایی و یا نیروی انتظامی و پاسخ به اون نامه میسر می باشد.

 آیا برای استفاده از ۲۰ روز تردد رایگان در محدوده‌ی کنترل کثیفی هوا نیاز به رزرو روز می‌باشد؟

خیر، پس ازتردد در محدوده کنترل کثیفی هوا پلاک شما توسط دوربین ها ثبت می گردد و در ابتدا از سهمیه فصلی شما به شکل سیستمی کسر خواهد شد . در قطعه “خانه” می توانید سهمیه تردد باقیمانده در دوره را مشاهده نمایید و همچنین در قطعه “عوارض ماشین و طرح ترافیک” تعداد روزهای تردد مجاز فصلی مصرف شده قابل رویت می باشد.

جهت تردد در محدوده کنترل کثیفی هوا (زوج و فرد گذشته) چه اقدامی باید انجام شود ؟

در هر دوره تا ۲۰ روز برای دارندگان خودروی پلاک تهران و ۱۵ روز برای پلاک شهرستان تردد در محدوده کنترل کثیفی هوا رایگان می باشد . اما برای روزهای بیش از اون تعرفه به شکل نیم بها (نصف هزینه ورود به محدوده طرح ترافیک) محاسبه می‌شود . برای کسب اطلاعات زیادتر در مورد تعرفه ها می توانید به سایت تهران من ،عوارض محدوده های ترافیکی قطعه محاسبه عوارض مصوبه مخصوص اپیدمی کووید ۱۹  مراجعه نمایید .

طرح ترافیک
طرح ترافیک

در شکل ورود به محدوده طرح ترافیک و عدم شارژ ،آیا جریمه لحاظ خواهد شد یا هنوز امکان شارژ وجود دارد؟

در شکل تردد در محدوده های ترافیکی در تاریخ انجام محاسبات در شکل عدم شارژ حساب شهروندی ضریب تخفیف لحاظ نخواهد شد . مبلغ تعرفه با ضریب ۱ محاسبه خواهد شد.

خودروهایی که در هر دو محدوده ( طرح ترافیک و محدوده کنترل کثیفی هوا) تردد داشته باشند، تعرفه کدام طرح را باید بپردازند؟

در شکل تردد در هر دو محدوده تنها مبلغ تعرفه محدوده طرح ترافیک بر حسب ساعات تردد و معاینه فنی کسر منظور و از حساب شهروندی کسر خواهد شد.

محاسبه نرخ عوارض محدوده‌های ترافیکی 

نوع معاینه فنی ماشین

معاینه فنی برتر

طرح ترافیک

طرح ترافیک – روزهای شنبه تا چهارشنبه (ساعت 6:3۰ تا 17:۰۰ )

غیر اوج (تردد در ساعات ۱۰:۳۰-۱۴:۳۰)

نرخ‌های جدید طرح ترافیک و محدوده کنترل کثیفی هوا در سال ۱۴۰۱

با تصویب شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر افزایش 25 درصدی، نرخ‌های جدید طرح ترافیک و محدوده کنترل کثیفی هوا در سال ۱۴۰۱ در سامانه “تهران من” بارگذاری شد.

اعضای شورای شهر تهران  در چهل‌و‌سومین جلسه شورای، تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای مسافرت و کنترل کثیفی هوا را در سال 1401 در دستور خود قرار دادند و در نهایت با افزایش 25 درصدی طرح ترافیک در سال 1401 موافقت کردند.

بر همین پایه شورای شهر تهران با ورود 103 هزار ماشین برای محدوده طرح در طی روز موافقت کرده است که از این تعداد ماشین، 53 هزار ماشین از سهمیه و مابقی مجوز روزانه دریافت خواهند کرد. از جمله سهمیه‌هایی که برای طرح ترافیک در نظر گرفته شده است جانبازان به‌شکل رایگان، بیماران ویژه و معلولان نیز از تخفیف 90 درصدی استفاده خواهند کرد.

همچنین مراجعه‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به سامانه “تهران من” نسبت به رزو و پرداخت مبلغ طرح ترافیک به شکل آنلاین و از راه حساب شهروندی اقدام کنند.

بنا بر پیگیری‌های شکل گرفته در حال آماده نرخ‌های جدید طرح ترافیک در سال 1401 در سامانه “تهران من ” بارگذاری شده است و تردد در این محدوده بر مبنای افزایش 25 درصدی طرح ترافیک محاسبه خواهد شد.

ToJrJ1GndsVz

سردار محمد حسین حمیدی، رییس پلیس راهور تهران عظیم درباره ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران و اینکه آیا پلیس موافق این ساعت است یا خیر؟ گفت:‌ فعلا برنامه‌ای برای تغییر ساعت طرح ترافیک وجود ندارد و پلیس هم موافق ساعت اعلام شده است.

وی درباره اینکه آیا با توجه به وضعیت ترافیک ساعت ۱۷ تاریخ مناسبی برای آخر طرح است، گفت: ما ضرورت نمی‌دانیم که این ساعت تغییر کند و نظراتمان را هم در این خصوص اعلام کرده‌ایم و اگر ضرورتی پیدا کند و نیاز به افزایش یا هرنوع تغییری در ساعات باشد، حتما اون را اعمال خواهیم کرد.

براساس اعلام شهرداری تهران در حال آماده ساعت شروع اجرای طرح ترافیک ۶:۳۰ سحر بوده و آخر اون نیز ساعت ۱۷ خواهد بود. همچنین ساکنان محدوده‌های ترافیکی می‌توانند تا قبل از ساعت ۹ از یک‌بار خروج رایگان و سپس از ساعت ۱۶ از یک‌بار ورود رایگان استفاده کنند.

ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران بدون تغییر (۰۶:۳۰ تا ۱۷:۰۰) باقی ماند.

هفتادو چهارمین جلسه شورای حمل و تعریف و ترافیک شهر تهران چهارشنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۱ با وجود علیرضا زاکانی شهردار تهران و نمایندگان دستگاه های مسئول در حوزه حمل و تعریف شهری برگزار شد.

تصمیم گیری در خصوص ساعات اجرای محدوده های ترافیکی شهر تهران به نام دومین دستور جلسه در هفتادوچهارمین جلسه شورای ترافیک شهر تهران مطرح شد.

در ابتدای بررسی این دستور عمار سعیدیان فر معاون استفاده برداری از سیستم های حمل و تعریف سازمان حمل و تعریف و ترافیک گزارشی از سابقه اعمال محدودیت های ترافیکی در سال های قبل و آمار تردد در محدوده های ترافیکی از تاریخ تغییر ساعات کار اداره های تهران ارایه کرد و در نهایت ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران بدون تغییر (۰۶:۳۰ تا ۱۷:۰۰) باقی ماند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

[کل: 12 میانگین: 3.8]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *