نزد بینی قیمت دلار فردا سه شنبه 11 مرداد 1401

[ad_1]

عنوان نرخ قیمت زنده تاریخ
اونس طلا 1,764.55 ۱۲:۰۷:۲۳
مثقال طلا 59,150,000 ۱۲:۰۷:۵۶
گرم طلای ۱۸ 13,660,000 ۱۲:۰۷:۵۵
گرم طلای ۲۴ 18,214,000 ۱۲:۰۷:۵۵
سکه بهار آزادی 141,600,000 ۱۲:۰۷:۵۶
سکه امامی 148,360,000 ۱۲:۰۷:۵۶
نیم سکه 82,000,000 ۱۱:۰۲:۳۵
ربع سکه 52,000,000 ۱۱:۰۲:۳۵
سکه گرمی 30,400,000 ۱۱:۰۴:۲۰
شاخص بورس 1,427,645.9 ۱۲:۰۷:۰۹
پوند 387,190 ۱۲:۰۷:۵۵
دلار استرالیا 222,600 ۱۲:۰۶:۰۴
دلار کانادا 248,300 ۱۲:۰۶:۰۴
یوان چین 47,450 ۱۱:۴۶:۳۷
فرانک سوئیس 334,000 ۱۲:۰۶:۰۴

نرخ واقعی دلار زیادتر از ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان نیست

یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، در رابطه با نزد‌بینی‌های صعودی در بازار ارز گفت: طبق واقعیت‌های اقتصادی نرخ فعلی دلار صحیح نبوده بلکه مقدار حقیقی اون حدود ۲۰-۲۵ هزار تومان یا حتی کمتر است؛ از دلایل متعدد اثرگذار در قیمت فعلی ارز سرزمین می‌توان به فضای روانی ساختن شده، مسائل بین‌المللی، جنگ روسیه با اوکراین و موضع‌گیری‌ها در مورد مذاکرات را نام برد.

وی با نشانه به نقش منفی دلال‌ها در بازار ارز گفت: عرضه و تقاضای واقعی ارز با شواهد عینی بازار متفاوت است و یکی از دلایل این ناهماهنگی‌ها خرید و فروش اسکناس و کوشش‎ دلال‌ها در بازار نقدی و فردایی دلار است.

آل اسحاق سیاست‌های بانک مرکزی را هم تا حدودی بر بازار ارز مؤثر فهمید و گفت: بانک مرکزی در حال اعمال سیاست‌هایی در خصوص خرید و فروش ارز است که از جمله اون‌ها می‌توان به امکان خرید و فروش ارز از بانک‌های دیگر (به غیر از بانک مرکزی) و همچنین عرضه اوراق ارزی نشانه کرد.

درآمدهای ارزی سرزمین افزایش یافته است

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه برداشت جامعه از مسائل اقتصادی سرزمین فراوان حائز با ارزش و مهم بودن است، گفت: در صورتی که مردم را در جریان اقتصادی سرزمین گذاشته و مسائل به درستی برای اون‌ها تبیین شود، از صدمه به قسمت عظیمی ازجامعه پیشگیری خواهد شد.

آل اسحاق در رابطه با افزایش درآمدهای نفتی وصولی گفت: به گفته‌ی مقامات رسمی سرزمین همانند وزارت نفت و بانک مرکزی، درآمدهای ارزی ناشی از فروش نفت افزایش یافته و به بالای ۱میلیون بشکه نفت در روز رسیده است بنابراین حقوق خوبی در این حوزه برای سرزمین ساختن شده است.

دلایل ساختن حواشی در بازار ارز چیست؟

وی ادامه داد: ولی در فضای غیر واقعی عده‌ای با عناوینی همانند اینکه نفت روسیه جایگزین نفت ایران در چین شده است، در حال ساختن تردید در این داستان هستند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با نشانه به سودجویی برخی افراد از تغییر قیمت دلارگفت: عده‌ای از نوسانات ارزی منتفع می‌شوند به همین خاطر ابتدا با تشکیک در مواردی کنار ساخته و سپس بر همان موضوعات مانور داده و عظیم‌نمایی می‌کنند این حواشی بر افراد ساده هم دلیل‌ روانی می‌گذارد.

آل اسحاق در آخر با بیان اینکه اگر مردم خواهان کاهش ریسک هستند، به حواشی اطمینان نکنند گفت: تمام مسائل کنار‌ای ارزی همانند شایعه در حوزه‌های ذخایر ارزی یا فروش نفت و غیره با واقعیت‌های اقتصادی هم‌خوانی ندارد و توسط سوداگران ارزی شکل می‌گیرد.

اخیراً کامران سلطانی‌زاده، عضو کانون صرافان ایران گفته است: از آنجایی که ذخایر ارزی وضعیت مناسبی دارد، ورود بانک مرکزی به بازار ارز می‌توان به سرعت تعادل بازار ارز را نگه داری کند.

برخی از فعالان بازار ارز معتقدند که در شکل اجرای صحیح سیاست‌های بانک مرکزی در بازار و همچنین پیشگیری از کوشش‌های غیررسمی و مخرب در بازار ارز می‌توانیم در کمترین تاریخ ممکن، شاهد راحتی بازار ارز باشیم. به گفته سلطانی‌زاده، تصمیم جدید بانک مرکزی می‌تواند روند حمله مشتریان برای خرید ارز را معکوس کند و فروشندگان در بازار زیادتر شوند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *