نزد‌بینی قیمت بیت کوین در سال 2030 : چه انتظاری از BTC می‌توان داشت؟

[ad_1]

در سال‌های اخیر تحلیل بلندمدت قیمت BTC به موضوعی داغ بین معامله‌گران تبدیل شده است. نزد‌بینی قیمت بیت کوین در سال 2030 به عوامل فراوان زیادی بستگی دارد.

از تاریخ پیدایش بیت کوین تاکنون، قیمت این رمزارز به طور پی در پی در حال افزایش بوده است. آخرین رکورد تاریخی بیت کوین به نوامبر 2021 دوباره می‌گردد. در اون تاریخ قیمت بیت کوین به 69000 دلار رسیده بود. در این مقاله با جمع‌آوری نظرات کارشناسان زبر دست حوزه رمزارزها، قیمت بیت کوین در سال 2030 را نزد‌بینی خواهیم کرد.

آبان تتر

نزد‌بینی قیمت بیت کوین در سال 2030

طرفداران بیت کوین معتقدند این ثروت در راه تبدیل شدن به یک واحد پولی و لباس توانا در برابر تورم قرار دارد. نزد‌بینی قیمت آتی بیت کوین به موضوعی داغ بین معامله‌گران ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. قیمت BTC در اکثر مواقع کل بازار رمزارزها را تحت نشان قرار می‌دهد.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال 2030 : چه انتظاری از BTC می‌توان داشت؟

بازار کریپتوکارنسی در سال 2022 وابسته نوسانات سنگینی شد. در پی این نوسانات، قیمت بیت کوین تا 70 درصد نسبت به بالاترین قیمت تاریخی خود سقوط کرد. قبل از نزد‌بینی قیمت بیت کوین در سال 2030 به برخی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر قیمت بزرگترین رمزارز بازار می‌پردازیم.

فعالیت‌ هاوینگ بیت کوین

حادثه هاوینگ بیت کوین با کاهش تعداد بیت کوین‌های در تفریح و افزایش تقاضا برای این رمزارز دلیل ساختن تورم در شبکه BTC خواهد شد. این حادثه علامت‌دهنده کاهش نرخ تولید بیت‌کوین‌های جدید است. با کاهش عرضه، صبر می‌رود نرخ تورم بیت کوین نیز کاهش یابد. صبر می‌رود نرخ تورم بیت کوین تا دسامبر 2030 به 0.39 درصد برسد.

رویدادهای هاوینگ بیت کوین در قبل منجر به افزایش قابل توجه قیمت این رمزارز شده است. به نام مثال، هاوینگ 28 نوامبر 2012، قیمت BTC را از 12 دلار به 1200 دلار رساند. حادثه دوم هاوینگ در 9 جولای 2016 منجر به افزایش قیمت 647 دلاری بیت کوین شد. طلای دیجیتال در سومین حادثه هاوینگ خود در 17 دسامبر 2017، افزایش 2960 درصدی را تجربه کرد.

پس از هاوینگ 2017، بیت کوین درون دوره زمستان کریپتویی شد. قیمت این رمزارز در سال 2018 به طرز قابل توجهی اصلاح نمود. هر واحد بیت کوین در 17 دسامبر 2018 با قیمت 3276 دلار معامله می‌شد. در نهایت پس از اتمام زمستان کریپتویی، بیت کوین مجدداً با افزایش قیمت 506 درصدی مواجه شد. آخرین هاوینگ BTC در 11 می 2020 چهره داد. در اون تاریخ قیمت بیت کوین 8700 دلار بود. پس از آخرین حادثه هاوینگ، قیمت بیت کوین با رشد 1244 درصدی در تاریخ 11 می 2021 به 49 هزار دلار رسید.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال 2030 : چه انتظاری از BTC می‌توان داشت؟

احتمال وقوع دو هاوینگ دیگر تا سال 2030

همانطور که نشانه کردیم هاوینگ یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که حین نزد‌بینی قیمت بیت کوین در سال 2030 می‌بایست مورد بررسی قرار گیرد. به احتمال فراوان BTC تا سال 2030 دو حادثه هاوینگ دیگر را نیز تجربه خواهد کرد. رفتار فعلی قیمت بیت کوین مشابه با فعالیت‌ هاوینگ سال 2017 است.

در بازه زمانی بین دو حادثه اول هاوینگ بیت کوین، قیمت این رمزارز به طور میانگین 3267 درصد افزایش یافته است. به احتمال فراوان قیمت بیت کوین تا حادثه هاوینگ بعدی در سال 2024 به 284272 دلار خواهد رسید.

عوامل موثر بر نزد‌بینی قیمت بیت کوین

از تاریخ ظهور بیت کوین تا کنون، این ثروت توسط بسیاری از موسسات مورد پذیرش قرار گرفته است. BTC در سال 2021 به نام واحد پول رسمی سرزمین السالوادور انتخاب شد. به احتمال فراوان چندین سرزمین از آمریکای مرکزی و جنوبی نیز در آینده BTC را به نام واحد پولی خود انتخاب خواهند کرد.

علاوه بر موارد ذکر شده، راه‌اندازی اولین صندوق معاملات آتی بیت کوین (ETF) در ماه اکتبر، به اندوخته‌گذاران قابلیت حفاظت از اندوخته و نقدینگی را حین شرکت در معاملات بازار خواهد داد. راه‌اندازی این صندوق نقش زیادی در رشد قیمتی بیت کوین تا بالاترین سقف تاریخی داشت.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال 2030 : چه انتظاری از BTC می‌توان داشت؟

سرانجام بیت کوین در سال 2030 چه خواهد شد؟

بسیاری از کارشناسان دیدگاه خود را در زمینه نزد بینی قیمت بیت کوین تا سال 2030 منتشر کرده‌اند. برخی از این افراد نسبت به صعودی بودن قیمت BTC خوشبین هستند. به نام مثال، Winklevoss Twins، یکی از بنیانگذاران صرافی ارز دیجیتال Gemini، نزد‌بینی می‌کند که بیت کوین تا سال 2030 به 500 هزار دلار خواهد رسید. به عقیده بنیانگذار Gemini، بیت کوین در آینده جایگزین طلا خواهد شد.

بلال حمود (Bilal Hammoud)، مدیرعامل NDAX نیز نزد‌بینی مشابه‌ای دارد. او نیز معتقد است در سال 2030 شاهد بیت کوین 500 هزار دلاری خواهیم بود. به عقیده بلال، هدف نهایی بیت کوین بالاتر از این ارقام خواهد بود، اما پروژه‌هایی که دلیل افزایش نرخ استفاده می‌شوند بر قیمت این رمزارز نشان خواهند گذاشت. الکس فالیوشین (Alex Faliushin)، بنیانگذار پلتفرم وام‌دهی کریپتو اظهار نمود که هر واحد BTC در سال 2030 با قیمت 1 میلیون دلار معامله خواهد شد.

نزد‌بینی بلندمدت بیت کوین دشوار است

با توجه به نزد‌بینی قیمت بیت کوین در سال 2030 توسط کارشناسان و ناظران، صبر می‌رود قیمت بیت کوین در سال‌های آینده همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد. اندوخته‌گذاران همچنان دلایل قانع‌کننده‌ای برای خوشبینی به بازار ارزهای دیجیتال دارند.

علی‌رغم نوسانی بودن بیت کوین، این رمزارز همچنان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های اندوخته‌گذاری بلندمدت در بازار کریپتوکارنسی‌ها به شمار می‌رود. هیچکس نمی‌تواند قبل از آخر سال جاری قیمت بیت کوین را به طور دقیق نزد‌بینی کند. نزد‌بینی 8 سال آینده بیت کوین فراوان دشوار است، اما با توجه به میانگین نظرات اعلام شده توسط کارشناسان، هر واحد بیت کوین تا سال 2030 به احتمال فراوان با قیمت 666666 دلار معامله خواهد شد.

زیادتر بخوانید:

نظر شما درباره نزد‌بینی قیمت بیت کوین در سال 2030 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با پونل به اشتراک بگذارید.

منبع: finbold

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *