قیمت مرغ، تخم مرغ و گوشت امروز دوشنبه 10 مرداد ماه 1401


در این پست از صفحه اقتصاد قیمت مرغ، تخم مرغ و گوشت امروز دوشنبه 10 مرداد ماه 1401 از نظرتان می گذرد.

گوشت قرمز؛ همچنان گران

همزمان با تخم‌مرغ، گوشت قرمز هم در ماه‌های اخیر نوسان قیمت زیادی داشته، هرچند جهت حرکت پیکان قیمت این کالا در مقطعی رو به پایین بوده اما همچنان قیمت‌های بازار با قدرت خرید قسمت زیادی از مصرف‌کنندگان متناسب نیست.

آخرین قیمت اعلام شده برای هر کیلو شقه گوسفندی ۱۵۵ هزار تومان و برای هر کیلو ران گوساله ۱۷۰ هزار تومان بوده است که همچنان برای قسمت زیادی از مردم گران محسوب می‌شود. این در حالی است که شرایط گوشت نیز از جهت تولید مازاد بر نیاز همانند تخم مرغ است اما مصرف‌کنندگان از این تولید بیش از تقاضا سودی نمی‌برند.

در خرده‌فروشی‌ها هر کیلو راسته با استخوان گوسفندی ۱۶۰ هزار تومان، هر کیلو ران گوسفندی ۱۷۵ هزار تومان، هر کیلو سردست گوسفندی ۱۳۵ هزار تومان و هر کیلو کف‌ دست با ماهیچه ۱۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

برای هر کیلو سردست گوساله قیمت ۱۷۰ هزار تومان، قلوه‌گاه گوساله ۱۴۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

مرغ؛ هر روز یک قیمت

نوسان قیمت مرغ از دیگر اقلام پروتئینی زیادتر بوده است. این کالا که دولت برای هر کیلو گرم اون قیمت ۶۰ هزار تومان تعیین کرده تا زمان‌ها سپس از اعلام این نرخ، زیر قیمت مصوب در بازار به فروش می‌رسید و کاهش تقاضا اجازه رشد قیمت را به اون نمی‌داد، در نتیجه تولیدکنندگان با اتخاذ سیاست کاهش جوجه‌ریزی تلاش کردند از افت زیادتر قیمت در بازار پیشگیری کنند. در خرداد ماه در میادین میوه وتره‌بار نیز هر روز قیمت جدیدی برای مرغ اعلام می‌شد که از ۴۰ تا ۴۸ هزار تومان متغیر بود. مشاهدات میدانی علامت می دهد در حال آماده آخرین قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار حدود قیمت مصوب یعنی ۶۰ هزار تومان است و در شکل قطعه بندی قیمت تا ۷۵ هزار تومان نیز بالا می‌رود. هر کیلو ران مرغ بدون پوست در حال آماده بین ۶۳ تا ۶۵ هزار تومان و هر کیلو سینه مرغ کامل ۷۶ تا ۷۸ هزار تومان قیمت دارد.

۶۳,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۶۸,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۷۶,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۷۸,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، دست

۷۶,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۷۰,۰۰۰

بال کبابی ساده – بدون نوک بال

۵۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۴۴,۵۰۰

قاتی بال و دست کبابی ساده

۵۱,۰۰۰

فیله مرغ

۹۹,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۲۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۹۱,۲۰۰

جوجه کباب بی استخوان و بدون دست ساده

۹۱,۲۰۰

قلب مرغ پاک کرده

۱۷,۰۰۰

جگر مرغ

۱۳,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۸,۰۰۰

پای مرغ

۷,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۷۸,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۶۲,۰۰۰

بلدرچین کامل جدید(بسته ۱۰۰۰گرمی)

۸۹,۰۰۰

مرغ کامل جدید، بسته بندی کیسه ای(لباس کیسه نایلونی)

۵۵,۵۰۰

قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ تایی در بازار همچنان حدود ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان و کمتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسد، این در حالی است که برخی رسانه‌های ویژه قیمت تخم‌مرغ را شانه‌ای ۹۷ هزار تومان اعلام می‌کنند.

در پی اصلاح سیاست ارز ترجیحی و نظام توزیع عادلانه یارانه‌ها، نرخ مصوب دولت هر کیلوگرم تخم‌مرغ برای تولیدکنندگان ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان و شانه‌ای ۷۱ هزار تومان است و برای مصرف‌کنندگان کیلویی ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان و شانه‌ای ۷۹ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران گفت: قیمت مصوب تخم‌مرغ در مرغداری‌های افزایش نیافته و فروش تخم مرغ با قیمت‌های بالا گرانفروشی است.

حمید کاشانی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به چرایی افزایش قیمت تخم‌مرغ در روزهای اخیر گفت: قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری‌ها ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان است که در حال آماده نیز واحدهای مرغداری با قیمت ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان تخم مرغ های خود را تحویل می دهند؛ بنابراین قیمت تخم مرغ در مرغداری‌ها به هیچ عنوان افزایشی نداشته است.

وی ادامه داد: البته قیمت مصوب ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومانی مورد تایید مرغداری‌ها نیست، زیرا برای آنها هر کیلو تخم‌مرغ ۴۸ هزار تومان تمام می‌شود؛ هرچند که مسئولان مربوطه وعده داده‌اند این قیمت اصلاح و قیمت‌های واقعی اعلام می‌شود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران افزود: در حال آماده باید هر شانه تخم‌مرغ دو کیلویی با قیمت ۸۰ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد و فروش اون با قیمت‌های بالاتر (۱۰۰ هزار تومان) گرانفروشی است.

کاشانی ادعا کرد: در چهار ماه قبل صنعت مرغ تخم گذار بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان جراحت کرده‌ و میانگین فروش تخم‌مرغ سپس از آزادسازی یارانه‌ها ۲۵ درصد زیر قیمت اعلامی دولت بوده‌ است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت تخم مرغ منجر به حذف اون از سفره‌های مردم نخواهد شد؟ گفت: ما دلواپس مصرف‌کننده نیز هستیم، ولی تولیدکننده هم نمی‌تواند متضرر شود. معتقدیم تخم مرغ باید حتماً به شکل کالابرگ به دست مصرف کننده برسد.

تخم مرغ به شانه ای ۳۰هزارتومان رسید سوپ

 قیمت انواع گوشت قرمز امروز دوشنبه 10 مرداد 1401

بر پایه مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان، سردست و گردن گوسفندی ۱۷۵ تا ۱۸۰ هزار تومان، ران گوسفندی بیش از ۲۰۰ هزار تومان، قلوه‌گاه گوسفندی ۱۴۰ و ران گوساله  ۲۰۰ تا ۲۳۰ هزار تومان است.

ac image lO1641971009Fp

قیمت انواع گوشت قرمز در دوشنبه 10 مرداد ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

قیمت گوشت گوسفندی

نوع گوشت گوسفندیقیمت هر کیلوگرم
راسته گوسفندی با استخوان۱۶۰,۰۰۰ تومان
راسته گوسفندی بی استخوان۲۴۸,۰۰۰ تومان
ران کامل ممتاز گوسفندی۱۷۵,۰۰۰ تومان
ران پاک کرده گوسفندی با استخوان۲۰۸,۰۰۰ تومان
کف دست گوسفندی با ماهیچه۱۶۰,۰۰۰ تومان
سردست با گردن و ماهیچه گوسفندی۱۳۵,۰۰۰ تومان
دمبالیچه گوسفندی۹۸,۰۰۰ تومان
نیم شقه سردست گوسفند۱۳۱,۰۰۰ تومان
گردن گوسفندی۱۳۵,۰۰۰ تومان
شقه جسد گوسفندی۱۳۴,۰۰۰ تومان
نیم شقه ران گوسفندی۱۳۵,۰۰۰ تومان

 

قیمت گوشت گوساله

نوع گوشت گوسالهقیمت هر کیلوگرم
ران گوساله۱۶۶,۰۰۰ تومان
سردست گوساله پاک کرده۱۶۶,۰۰۰ تومان
قلوه گاه گوساله۱۴۷,۰۰۰ تومان
گردن گوساله۱۳۰,۰۰۰ تومان
قلم گوساله۱۶,۰۰۰ تومان
ماهیچه گوساله۱۳۵,۰۰۰ تومان

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

[کل: 18 میانگین: 3.7]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *