قابلیت نمایش 360 مقام خیابان‌های ایران به مسیریاب علامت اضافه شد

[ad_1]

قابلیت «علامت ۳۶۰ مقام» به نقشه و مسیریاب علامت اضافه شده است. با اضافه شدن این قابلیت، می‌توان خیابان‌های ۱۴ شهر ایران را با نمای ۳۶۰ مقام مشاهده کرد.

آبان تتر

با توجه به اظهارات مدیر عامل علامت، برای اضافه شدن این قابلیت و عکس برداری از خیابان‌های این شهرها در حدود ۲ هزار و ۷۰۰ ساعت رانندگی شده است. الآن اپلیکیشن علامت، اولین مسیریاب ایرانی به شمار می‌آید که کاربران با استفاده از اون، می‌توانند نمای خیابان‌های مختلف را ببینند.

اضافه شدن ویژگی جدید به مسیریاب علامت

ویژگی اصلی نمای ۳۶۰ مقام این است که کاربران می‌توانند به سادگی قبل از حرکت به سو مقصد، مکان خیابان مورد نظر را مشاهده کنند. از طرفی هم می‌توانند بررسی‌های واجب را در مورد مکان مورد نظر خود انجام دهند. همچنین برخی از مکان‌های ویژه که در نقشه به ثبت نرسیده‌اند و نمایش داده نمی‌شوند، از راه نمای ۳۶۰ مقام قابل نمایش هستند.

اضافه شدن ویژگی جدید به مسیریاب نشان

ویژگی مشاهده منظره موجب می‌شود که کاربران قبل از مسافرت، به طور کامل مکان مورد نظر خود را مشاهده کرده و حتی مناطق مخصوص برای تفریح را انتخاب کنند.

از ویژگی فراوان مهم این اپلیکیشن می‌توان به تماشای مکان‌هایی نشانه کرد که تا به حال کاربران از نزدیک مشاهده نکرده‌اند. مثلا کاربران با وجود این اپلیکیشن می‌توانند جاده اسالم به سو خلخال و یا میدان نقش دنیا اصفهان و حتی دنیا زیبای قشم را مشاهده کنند.

با توجه به شرح‌ها، این اپلیکیشن در ۱۴ شهر سرزمین از جمله تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، کرج، اهواز، قشم، ارومیه، قزوین، اردبیل، تبریز، رشت، یاسوج و شهرکرد کوشش دارد. سایر شهرهای ایران نیز به مطالعه تاریخ به اپلیکیشن علامت اضافه خواهند شد.

کاربران می‌توانند مناطق تصویربرداری شده در نقشه را با فعال سازی پوسته علامت ۳۶۰ مقام مشاهده نمایند. علاوه بر اضافه شدن شهرها، تصاویر هم به مطالعه زیادتر می‌شوند و در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

مدیر عامل اپلیکیشن علامت، «جواد عامل» نشانه کرد که تصویربرداری‌ انجام شده، نزدیک به ۲ هزار و ۷۰۰ ساعت در ۱۴ شهر سرزمین بوده که این رقم برابر با ۳۸۶ روز کاری است. ایشان همچنین نشانه کردند، در حدود ۲۰ هزار کیلومتر این تصویربرداری مربوط به معابر اصلی و کوچه‌های ایران است.

مسیریاب نشان

جواد عامل در مورد چالش و سختی‌های این طرح گفت:

«ویژگی علامت 360 با یک سال دیر کرد در دسترس کاربران‌مان قرار گرفت. ​​در این پروژه باید حجم بزرگی از تصاویر ناپخته را طی چند مرحله پردازش می‌کردیم. در ابتدا این مراحل روشن و ساده به نظر می‌رسید اما در میانه راه برخی پیچیدگی‌های نزد‌بینی نشده ساختن شد که در چند مورد ناچار به بازبینی کل فرآیند و پردازش مجدد تصاویر شدیم. با این حال تیم فنی علامت برنده شد این ویژگی را با همه چالش‌هایی که داشت برای اولین بار در ایران به محصولی عملیاتی تبدیل کند. همچنین در تمام تصاویری که الآن روی ویژگی نمای 360 مقام علامت قرار گرفته‌اند، حریم خصوصی کاملا رعایت شده است. به این معنا که پلاک خودروها و چهره افراد به شکل کامل محو شده‌اند.»

علاوه بر اون «عاملی» قول داد که در آینده نزدیک، مسیریاب علامت تصویربرداری‌های زیادی از شهرها و کشورهای مختلف را در خود جای دهد و همچنین افزود:

«این سرویس در آینده می‌تواند به شکل بالقوه ابزاری باشد که در برخی تاریخ‌ها و برخی مواقع توسط اون بتوانیم کاربر را به شکل بهتری در مسیریابی همراهی کنیم و نوعی واقعیت نیرومند‌ شده‌ را در اختیارش قرار دهیم.»

کاربران توجه داشته باشند که این قابلیت، الآن در نسخه جدید اپلیکیشن قابل استفاده است. کاربران می‌توانند با فعال سازی قطعه پوسته ۳۶۰ مقام، تمام مناطق عکس برداری شده را مشاهده کنند. سپس با کلیک بر روی عکس و انتخاب یک نقطه، عکس ۳۶۰ مقام از اون محل را در اختیار خود داشته باشند.

زیادتر بخوانید:

نظر شما در مورد اضافه شدن نمای 360 مقام به مسیریاب علامت چیست؟ لطفا نظرات خود را در قطعه کامنت با پونل در بین بگذارید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *