سنجیدن گلکسی A12 با گلکسی A21s ؛ پرفروش‌ترین میان‌رده‌های سامسونگ


در ادامه دو گوشی محبوب و پرطرفدار از خانواده A سامسونگ با هم سنجیدن شده‌اند. اگر مایل به اطلاع از نتیجه این جدال هستید با سنجیدن گلکسی A12 با گلکسی A21s دنبال ما باشید.

دو گوشی گلکسی A12 و گلکسی A21s در دسته‌بندی سری A قرار دارند. قیمت a12 و  A21s سامسونگ تأییدیه بر این داستان است که این گوشی‌ها در کنار هزینه مقرون به‌ صرفه دارای گزینه‌های مطلوبی نیز هستند که می‌توانند موردی برای انتخاب کاربران زبر دست نیز باشند.

آبان تتر

به تعریف از Techtrends.news ، سری A که در واقع جایگزینی به حق برای سری کهنه‌تر J سامسونگ بود، با تعبیه گزینه‌هایی وام‌دار از گوشی‌های پرچم‌دار در کنار آپشن‌های اقتصادی‌تر و متوسط توانست در جدول‌های جهانی گامی فراتر از یک گوشی ساده اقتصادی بردارد.

همچنین استفاده از متریال باکیفیت و ظاهری لوکس و امروزی، در کنار آپشن‌هایی همانند سنسور دلیل‌ انگشت اپتیکال و … سری A را یک سری تمام و آراستگی برای کاربران خوش‌علاقه سامسونگ تعریف کرده است. سنجیدن Galaxy A12 و Galaxy A21s سامسونگ در ادامه آمده است. برای اطلاعات زیادتر دنبال ما باشید.

زیادتر بخوانید:

سنجیدن گلکسی A73 با گلکسی A72 سامسونگ ؛ قدرتمندترین سری A کدام است؟

سنجیدن شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ (Xiaomi Note 10 Pro vs. Galaxy A52)

سنجیدن گلکسی A12 با گلکسی A21s

گلکسی A12 و A21s دو گوشی خوش ساخت شرکت سامسونگ و جزو پرفروش‌ترین گوشی‌ها هستند. این دو گوشی با امکاناتی مناسب در کنار قیمتی معقول و رقابتی، سهم عمده‌ای از بازار گوشی‌های مقرون به صرفه را به خود اختصاص داده و در حال آماده جزو بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار هستند. با سنجیدن این دو مدل دنبال ما باشید.

سنجیدن Galaxy A12 و Galaxy A21s سامسونگ از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

در سنجیدن گلکسی A12 با گلکسی A21s در قسمت طراحی و ساخت به اولین تفاوت قابل نشانه این دو گوشی در قاب پشتی می‌رسیم. جایی که شرکت سامسونگ، A12 را با طراحی جدیدی درون بازار کرده است.

پنل پشتی این گوشی از دو قسمت تشکیل شده است. قسمت پایینی که حدود یک سوم قاب پشتی را تشکیل داده درخشنده است و قطعه بالای اون بصورت مات طراحی شده و بافتی مانند به تار و پود فرش دارد. استفاده از این شکل طراحی علاوه بر اینکه جذابیت خاصی به قاب پشتی A12 بخشیده، دلیل شده که هم دلیل‌ انگشت و لک روی اون باقی نماند و هم گوشی به راحتی در دست لیز نخورد.

65353

در مقابل، گوشی A21s ظاهری مانند به مدل‌های بالارده خانواده سری A خود دارد. قاب پشتی اون شیشه‌ای و درخشنده است و زمانی که در معرض روشنایی مستقیم قرار می‌گیرد با انعکاس روشنایی جلوه‌های رنگین‌کمانی به اون می‌بخشد.

همچنین در A21s سنسور دلیل‌ انگشت در پشت گوشی قرار گرفته و جای اون روی قاب مشخص است، اما در A12 درجه سنسور دلیل‌ انگشت کمی متفاوت بوده و با ظرافت خاصی به لبه کناری و روی دکمه پاور منتقل شده است.

782758

ادغام کردن دکمه پاور و سنسور دلیل‌ انگشت، قاب پشتی A12 را کاملا یکپارچه، یکدست و زیبا کرده و دلیل شده تا در سنجیدن A12 با A21s در قسمت طراحی، برتری را به A12 بدهیم.

در قاب جلویی هم، A12 دارای ناچ قطره‌ای روی صفحه نمایش است که دوربین سلفی درون اون جای گرفته، ولی A21s دوربین سلفی را درون یک هول پانج کوچک در سو چپ صفحه نمایش قرار داده است. این دو مدل، طراحی رایج صفحه نمایش‌های امروزی برای قرارگیری دوربین سلفی است که انتخاب بین اون دو کاملا به سلیقه افراد برمی‌گردد.

زیادتر بخوانید:

بهترین گوشی سامسونگ از نظر باتری و محافظت شارژ

بهترین گوشی های هواوی از نظر باتری و محافظت شارژ

سنجیدن گلکسی A12 با گلکسی A21s از نظر صفحه نمایش

نمایشگر از جمله قسمت‌هایی است که کار سنجیدن گوشی A12 و A21s را کمی مقاوم می‌کند. بین این دو گوشی از نظر نمایشگر تفاوت زیادی وجود ندارد؛ هر دو از یک پنل 6.5 اینچی با علمی PLS IPS استفاده می‌کنند.

samsung low range review

تراکم پیکسلی هر دو حدود 270 پیکسل بر هر اینچ بوده و رزولوشن برابری ارائه می‌دهند. البته A12 با اختصاص دادن 84% قاب جلویی به نمایشگر، کنار کمتری از A21s دارد که نسبت نمایشگر به بدنه اون حدود 82% است.

samsung low range review Copy

در هر حال با نگاهی به صفحه نمایش هر دو گوشی می‌توان دریافت که به نام یک میان‌رده کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌کنند، وضوح عکس فراوان مناسب است و ترکیب و تفکیک رنگ‌ها به خوبی شکل می‌گیرد.

در آخر اگر نمایشگر برای شما با ارزش و مهم بودن دارد، فرقی ندارد که انتخاب شما گلکسی A12 باشد و یا اینکه A21s را انتخاب کنید.

زیادتر بخوانید:

سنجیدن شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

سنجیدن پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

سنجیدن Galaxy A12 و Galaxy A21s سامسونگ از نظر دوربین

دوربین‌ چهارگانه اصلی در سنجیدن گلکسی A12 با گلکسی A21sبه جز شکلِ چینش متفاوت، از لحاظ مشخصات دارای سه ماژول کاملا مشابه به هم است. این مجموعه‌ها شامل یک سنسور 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 با قابلیت PDAF به‌ عنوان دوربین اصلی و دو سنسور ماکرو و تشخیص عمق (Depth) 2 مگاپیکسلی با مشخصات کاملاً مشابه است.

68387678

اما تفاوت اصلی در دوربین این دو گوشی را نخست باید در سنسور اولترا واید این دو جست‌وجو کرد. گوشی A12 دارای یک سنسور 5 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/2.2 و گوشی A21s سامسونگ دارای سنسور اولترا وایدی 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 است.

بنابراین اگر اهل عکاسی معماری یا منظره‌نگاری هستید، قطعاً انتخاب گوشی A21s، انتخاب هوشمندانه‌تری نسبت به گلکسی A12 است. این سنسور به شما اجازه می‌دهد قسمت بیشتری از نزد‌زمینه را دنبال با عناصر دور و بر اون در قاب خود داشته باشید.

545345

در قسمت دوربین سلفی نیز این دو گوشی همچنان متمایز از هم به بازار عرضه شده‌اند. در حالی که گوشی a12 سامسونگ مجهز به سنسوری 8 مگاپیکسلی در قسمت سلفی‌ است، گوشی a21s سنسوری 13 مگاپیکسلی دارد. بنابراین در این قسمت نیز کیفیت دوربین سلفی همانند دوربین اصلی از اون گوشی A21s سامسونگ است.

سنجیدن Galaxy A12 و Galaxy A21s سامسونگ از نظر باتری

سامسونگ با هوشمندی دست به تصمیمی جسورانه برای هر دو مدل A12 و A21s زده و از باتری عظیم 5000 میلی ‌آمپر ساعتی استفاده کرده است. این یعنی هر دو گوشی ظرفیت بالایی در استفاده‌های مستمر و طولانی زمان خواهند داشت.

6666

روی کاغذ باتری هر دو گوشی برای یک و نیم روز استفاده معمول جوابگو است و هیچ نگرانی‌ در این خصوص وجود ندارد. در سنجیدن موبایل A12 با A21s در قطعه باتری یک تشابه دیگر نیز وجود دارد و اون استفاده هر دو نسخه از قابلیت شارژ سریع 15 واتی است که با وجود اون شارژ کامل اون‌ها تقریبا 2 ساعت به طول می‌انجامد.

زیادتر بخوانید:

سنجیدن شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ (Xiaomi 11T Pro vs. Samsung S21 FE)

سنجیدن پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 3 پرو (POCO F4 GT Vs POCO X3 Pro)

سنجیدن گلکسی A12 با گلکسی A21s از نظر آرام افزاری

در قسمت آرام افزار و رابط کاربری باید گفت که هر دو دستگاه با سیستم عامل اندروید نسخه 10 درون بازار شده‌‌اند، اما گلکسی A12 با رابط کاربری One UI 2.5 و گلکسی A21S با نسخه One UI 2.0 عرضه می‌‌شود.

همچنین قابلیت ارتقا سیستم‌ عامل‌‌های نصب شده به اندروید 11 در نظر گرفته شده است. آخرین نسخه Google موجود روی این گوشی‌ها از ویژگی‌های جدیدی همانند ضبط صفحه، گروه‌بندی اعلان‌های مکالمه و حفاظت زیادتر از داده‌ها برخوردار است.

527238

حسگر دلیل‌ انگشت گلکسی A12 در کناره اون قرار دارد؛ این در حالی است که این سنسور در پشت سامسونگ A21s جای گرفته و این مدل از قابلیت تشخیص چهره نیز پشتیبانی می‌‌کند. هر دو مدل دارای بلوتوث 5.0، GPS، ورودی USB-C و ورودی جک 3.5 میلی متری هستند.

گلکسی A12 تنها در محدوده 2.4 گیگاهرتز دسترسی به وای فای دارد، در حالی که این محدوده برای گلکسی A21S به 5 گیگاهرتز می‌‌رسد. یک نکته منفی راجع به این محصولات جدید، عدم پشتیبانی از NFC است.

سنجیدن گلکسی A12 با گلکسی A21s از نظر مقاوم افزاری

سامسونگ برای این دو مدل از گوشی‌های خود از تراشه‌های متفاوتی استفاده کرده است. گوشی A21s با تراشه اختصاصی شرکت سامسونگ یعنی اگزینوس 850 به بازار عرضه شده و در سو دیگر گوشی A12 به تراشه شرکت مدیاتک یعنی Helio P35 مجهز است.

در سنجیدن آ 12 با آ21اس از نظر مقاوم افزاری باید گفت که تراشه شرکت سامسونگ با علمی هشت نانومتری ساخته شده، اما تراشه مدیاتک Helio P35 دارای معماری دوازده نانومتری است. این روی کاغذ قدرت بیشتری در اختیار A21s قرار می‌دهد.

637878

در واقعیت نیز این داستان راستگو است و باید گفت A21s در تست‌های عملکردی و سرعت‌سنجی امتیاز بیشتری در سنجیدن با A12 به خود اختصاص می‌دهد. همچنین در اجرای برنامه‌های گرافیکی کمی کفه ترازو به سو گوشی A21s سنگینی کرده و عملکرد بهتری ارائه می‌کند.

این دو گوشی از گوشی‌های میان‌رده بازار هستند و قدرت کافی برای انجام کارهای روزانه را در اختیار شما قرار می‌دهند. در واقع در سنجیدن A12 با A21s از نظر سرعت عمل نمی‌توان اختلاف فاحشی بین آنها متصور بود و هر دو گوشی فراوان قدرتمند هستند.

زیادتر بخوانید:

سنجیدن پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو (POCO F4 GT Vs POCO X4 Pro)

بررسی گلکسی M51 سامسونگ (Galaxy M51) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

سنجیدن گلکسی A12 با گلکسی A21s از نظر کیفیت صدا

در این قطعه به بررسی کیفیت صدای این دو گوشی می‌پردازیم. در قسمت اسپیکرها و منابع صوتی نیز هر دو گوشی مجهز به جک 3.5 میلی‌متر هدفون هستند که از راه اون می‌توان به هدفون‌های گوناگون متصل شد.

6 50

همچنین اسپیکرها در دو گوشی مشابه و از نوع ساده و غیر استریو هستند. اما دامنه صوتی قابل قبول است و صدای خروجی بلند و بدون نویز است.

تنها در صورتی که صدا تا آخرین حد خود بلند شود، کمی از شفافیت اون کم می‌شود که البته در گوشی‌های مقرون به‌ صرفه‌ای همچون نمونه‌های مذکور، کاملا طبیعی و نزد بینی شده است.

در این مطلب به بررسی و سنجیدن گلکسی A12 با گلکسی A21s پرداختیم. رقابت درون خانواده سری A و بین این دو گوشی فراوان داغ است. این امر دلیل شد سنجیدن A12 با A21s فراوان مقاوم و چالش برانگیز باشد زیرا این دو گوشی در بسیاری از مشخصات مانند یکدیگر عمل می‌کنند. در سنجیدن Galaxy A12 و Galaxy A21s سامسونگ باید به نکات فراوان ریزی توجه کرد تا بتوان وجه تمایزی بین این دو گوشی یافت. این مطلب برای یافتن پاسخ سوالاتتان به شما کمک می‌کند.

سوالات متداول

گلکسی A12 بخریم یا گلکسی A21s ؟

گوشی گلکسی A21s یکی از بهترین و پرفروش‌ترین‌ گوشی‌های میان‌رده سال 2020 بود که از نظر قدرت پردازشی به بسیاری از رقبای خود در بازار برتری داشت. برتری این گوشی در سرعت عمل و اجرای جاری‌تر برنامه‌ها و بازی‌ها نسبت به A12 نیز مشهود است، اما در سایر قطعه‌ها یعنی باتری، نمایشگر و دوربین، هر دو گوشی عملکرد خوب و رضایت بخشی ارائه کرده و هیچ یک بر دیگری برتری نداشتند. در سوی مقابل گوشی گلکسی A12 با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای که نسبت به نسل قبلی خود یعنی A11 داشت در این رقابت پابه‌پای A21s آمد و در قطعه‌هایی همانند طراحی ظاهری حتی خوب تر از اون نیز ظاهر شد. در نهایت و در سنجیدن گوشی A12 و A21s نمی‌توان بطور قطع به برتری یکی از گوشی‌ها نظر داد و در بسیاری از جهات هر دو گوشی مشابه به هم هستند، اما اگر سرعت عمل و پردازشگر گوشی برایتان مهم است منظور ما A21s است.

زیادتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد سنجیدن گلکسی A12 با گلکسی A21s چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با پونل و سایر کاربران در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *