تغییر قانون مهریه در سال 1401؛ قوانین جدید چیست و چند سکه شامل مالیات می شود؟


به شرح سرویس منهای فوتبال؛ منابع خبری در توییتر از تغییر تغییر قانون اجرای احکام مهریه در سال ۱۴۰۱ خبر دادند و به بررسی تغییرات این قانون جدید و مالیات اخذ شده از سکه های مهریه پرداختند.

ابوترابی، نماینده مجلس گفت: در قانون جدید مهریه ابتدا مطرح شده که اشخاصی که اقساط مهریه عقب مانده دارند یا دائما به عقب می‌افتد دیگر به شکل گذشته پرونده‌‎ای در دادگستری برای این فرد تشکیل نخواهد شد.

وی افزود: مورد بعدی که در قانون ذکر شده این است که خانم‌ها دیگر نیازی نیست در فرآیند دادگاه و دادرسی که زمان زیادی را متحمل می‌شود ورود کنند بلکه می‌توانند درخواست خود را به اجرای احکام دادگستری ارائه کنند و اجرای احکام مکلف است این مورد را صدور اجرایی کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با قانون جدید مجلس فرآیند دو یا سه ساله‌ای که نزد روی بانوان برای درخواست مهریه بود را کاهش داده و به شکل شرعی که عندالمطالبه است برای خانم‌ها راحت تر شود.

وی در ادامه افزود: در قانون جدید تا ۱۴ سکه معاف از حق ثبت شده است و تا صد سکه از یک و یک دهم درصد و از ۱۰۰ تا ۲۰۰ سکه را دو درصد و از ۲۰۰ به بالا را ۱۵ درصد مالیات در قانون دیده شده است.

ابوترابی همچنین تاکید کرد: افرادی که می‌خواهند سند ازدواج خود را دریافت کنند می‌بایست مبلغی را به حساب دولت واریز کنند تا بتوانند سند ازدواج خود را دریافت کنند.

  • زیادتر ببینید:
  • تغییر بانک وام ازدواج پس از تکمیل نام نویسی چگونه انجام می شود؟
تغییر قانون مهریه در سال 1401؛ قوانین جدید چیست و چند سکه شامل مالیات می شود؟

تغییر قانون مهریه در سال ۱۴۰۱

اینستاگرام دیلی فوتبال

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *