«بیل راسل» اسطوره بسکتبال دنیا و NBA فوت کرد [+عکس و دلیل فوت]

[ad_1]

بیل راسل فوت کرد ، یکی از بزرگترین اسطورهای تاریخ بسکتبال دنیا و پر افتخارترین بسکتبالیست NBA، در سن ۸۸ سالگی فوت کرد تا جامعه ورزش دنیا به شوک فرو برود.

ساعاتی نزد بیل راسل پر افتخارترین بسکتبالیست NBA فوت کرد. در ادامه با خبر بیل راسل استوره بسکتبال دنبال فیگار بمانید.

بیل راسل فوت کرد

فوت کرد بیل راسل

بیل راسل درگذشت
استوره بسکتبال دنیا فوت کرد, فوت کرد بیل راسل

استوره بسکتبال دنیا فوت کرد

سنتر افسانه‌ای بوستون سلتیکس با این تیم ۱۱ بار عنوان قهرمانی NBA را به دست آورد، پنج بار عنوان MVP این مسابقات، ۱۲ دوره وجود در آل‌استار، کسب بیش از ۱۴ هزار امتیاز، ثبت بیش از ۲۱ هزار ریباند و ۴۰۰۰ پاس گل را در لیگ NBA به نام خود ثبت کرده است.  از او به نام بهترین مدافع تاریخ بسکتبال یاد می شود. او تنها بازیکنی بود که می توانست ویلت چمبرلین افسانه ای را نگهداری کند. هم چنین نفر دوم بهترین ریباند کننده تاریخ بسکتبال محسوب می شود.

بیل راسل درگذشت
بیل راسل استوره بسکتبال, بیوگرافی بیل راسل

بیوگرافی بیل راسل

ویلیام فلتون راسل سرشناس به بیل راسل (Bill Russell) متولد 12 فوریه 1934 بسکتبالیست ، استاد بسکتبال و گزارشگر ورزشی آمریکائی بود. او اولین سرمربی سیاه پوست تاریخ ان بی ای و اولین سیاهپوستی بود که درون تالار افتخارات ان بی ای شد. راسل اولین سرمربی سیاه پوست تاریخ NBA بود که دو بار نیز در قد سرمربی، قهرمانی این مسابقات شد. از او به نام بهترین مدافع تاریخ بسکتبال یاد می‌شود.

زیادتر بخوانید :

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بیل راسل فوت کرد سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به نام نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با اون بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان گرامی می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و کوتاه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه  کنید.



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *