آمار فروش تبلت در سه ماهه دوم سال 2022 ؛ برتری چشمگیر اپل بر رقبا


موسسه بین‌المللی داده و اطلاعات (International Data Corporation)، به تازگی گزارشی از آمار فروش تبلت در سه ماهه دوم سال 2022 منتشر کرده است.

بر پایه شرح IDC (موسسه بین‌المللی داده و اطلاعات)، تولید و فروش تبلت در سراسر دنیا نسبت به سال قبل افزایش 0.15 درصدی داشته است. این در‌حالی‌‌است که کروم بوک‌ها نسبت به سال نزد با کاهش فروش 51.4 درصدی مواجه شده‌اند.

آبان تتر

بر پایه شرح‌ها، کمپانی‌ها و شرکت‌های تولیدی مختلف 40.5 میلیون تبلت را در سه ماهه دوم سال جاری یعنی آوریل تا ژوئن روانه بازار کرده‌اند. اما در همین وقت، تعداد کروم بوک‌های موجود در بازار از 12.3 میلیون به 6 میلیون دستگاه کاهش یافته است.

آمار فروش تبلت در سه ماهه دوم سال 2022

در لیست آمار فروش تبلت‌ها که به تازگی منتشر شده است، شرکت اپل با در دست داشتن 31 درصد سهم بازار، پیشتاز این صنعت است. فروش اپل با 12.6 میلیون دستگاه نسبت به سال قبل با کاهش 2.89 درصدی روبرو شده است، اما همچنان این شرکت در صدر فروش قرار می‌گیرد.

آمار فروش تبلت در سه ماهه دوم سال 2022

پس از اون شرکت سامسونگ با 18.1 درصد سهم بازار و فروش 7.3 میلیون دستگاه در درجه دوم قرار می‌گیرد. در این لیست، کیندل آمازون با 5.5 میلیون فروش و رشد 26.92 درصدی در سال، درجه سوم را دارد.

شرکت لنوو با فروش 3.5 میلیون دستگاه و کاهش 25.67 درصدی در سال، به رتبه چهارم سقوط کرده است و در آخر شرکت هوآوی با فروش 2.1 میلیون دستگاه، فهرست 5 کمپانی برتر را تکمیل می‌کند.

همچنین طبق شرح IDC، به نظر می‌رسد که شرکت‌های جدید درون در تولید تبلت، همانند شیائومی، ریلمی، اوپو و ویوو عملکردی قابل قبول و بالاتر از صبر داشته‌اند. این شرکت‌ها کمک شایانی به رشد بازار فروش تبلت‌های اندرویدی در سه ماهه سوم سال کرده‌اند.

به طور کلی گفته می‌شود که افزایش فروش تبلت در بازار به سبب استقرار وجود تبلت در پروژه‌های درسی و آموزشی و همچنین رویدادهای فروش مخصوص همانند فستیوال 618 در چین و روز پرایم (Prime Day) در ایالات متحده است.

آمار فروش تبلت در سه ماهه دوم سال 2022

در قسمت کروم‌بوک‌ها، نتایج ناامیدکننده‌ای از فروش سه ماهه اون‌ها منتشر شده است و همه تولیدکنندگان نسبت به سال قبل رشد منفی داشته‌اند. با این حال، شرکت قلب (Dell) با فروش 1.5 میلیون دستگاه، همچنان در این بازار پیشتاز است. پس از اون شرکت ایسر (Acer) با فروش 1.3 میلیون دستگاه، در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

همچنین شرکت لنوو با فروش 1.2 میلیون دستگاه و در دست داشتن 19.4 درصد سهم بازار در درجه سوم قرار گرفته است. و در آخر اچ پی و سامسونگ به نظم با فروش 0.9 و 0.4 میلیون دستگاه در درجه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند.

زیادتر بخوانید:

نظر شما درباره آمار فروش تبلت در سه ماهه دوم سال 2022 چیست؟ دیدگاه خود را در قسمت نظرات با پونل به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *